در سومین روز از برگزاری رزمایش اقتدار نزسا صورت گرفت؛

هلی‌برن نیروهای ویژه سپاه در ارتفاعات ارس/موفقیت پهپادها در انهدام مواضع دشمن فرضی

double-quot تهران- جارپرس-نیروهای ویژه سپاه با بهره‌گیری از بالگردهای MI-۱۷ و اجرای عملیات هلی‌برن، تصرف ارتفاعات و جاده‌های مواصلاتی دشمن را در سومین روز از برگزاری رزمایش اقتدار تمرین کردند و پهپادهای رزمی نیز موفق به انهدام مواضع دشمن فرضی در منطقه ارس شدند.
کد خبر : 104544
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 مهر 1401 - 15:34
هلی‌برن نیروهای ویژه سپاه در ارتفاعات ارس/موفقیت پهپادها در انهدام مواضع دشمن فرضی

به گزارش جارپرس از ایرنا، صبح امروز  – چهارشنبه ۲۷ مهر ماه – مرحله گرم رزمایش با حضور یگان‌های شرکت‌کننده آغاز شد. در این بخش از رزمایش، نیروهای ویژه سپاه با اجرای عملیات هلی‌برن و هوابرد با بهره‌گیری از بالگردهای Mi-۱۷، بر روی مناطق از پیش تعیین شده پیاده و تمرین تصرف ارتفاع و جاده‌های مواصلاتی دشمن را به منظور قطع راه‌های پشتیبانی تمرین کردند.

در این رزمایش برای نخستین بار نصب پل شناور به‌منظور تردد نیرو و تجهیزات روی رودخانه تمرین شد. یگان‌ها و رسته‌های تخصصی نیروی زمینی سپاه نیز سناریوهای امنیتی و دفاعی را به‌صورت ترکیبی تمرین کردند.

 

انهدام مواضع دشمن فرضی توسط پهپادهای رزمی در رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه

پهپادهای رزمی نیروی زمینی سپاه نیز با موفقیت مواضع دشمن فرضی را در منطقه ارس منهدم کردند. این پهپادها که توسط جهاد خودکفایی نیروی زمینی طراحی و تولید شده، مجهز به سر جنگی قدرتمند بوده و با بهره‌مندی از هوش مصنوعی  قادر به انهدام انواع مواضع و استحکامات دشمن هستند.

همچنین پهپادهای نظارتی و مراقبتی نیروی زمینی سپاه ماموریت رصد و پایش منطقه رزمایش را  با موفقیت اجرا کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، برگزاری رزمایش بزرگ اقتدار نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه عمومی ارس در راستای اجرای ماموریت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطابق با تقویم ابلاغی سالانه و به منظور ارتقای آمادگی رزمی نیروی زمینی در حال انجام است.

عملیات هلی‌برن چتربازی، عملیات تاخت شبانه، عملیات رزمی بالگردها، عملیات پهپادهای رزمی و انتحاری و همچنین احداث پل بر روی رودخانه ارس، تصرف و کنترل جاده‌های مواصلاتی و تصرف ارتفاعات و تخریب هجومی از بخش‌های مختلف این رزمایش است.

به گفته سردار پاکپور، پیام این رزمایش برای کشورهای همسایه صلح و دوستی و تحکیم امنیت پایدار و برای دشمنان اعلام آمادگی نیروی زمینی سپاه در کنار سایر نیروهای مسلح برای دفاع از مرزهای کشور و پاسخ قاطعانه دادن به هرگونه تهدید است.

رزمایش نیروی زمینی سپاه با شعار ” ایران مقتدر” صبح دوشنبه / ۲۵ مهر/ با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار عباس نیلفروشان معاونت کل عملیات سپاه پاسداران، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران و جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه عمومی ارس در شمال استان های اذربایجان شرقی و اردبیل آغاز شد و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.