0 نظر
25 بازدید

هلال احمر فلسطین: نزدیک به ۲ میلیون نفر در غزه آواره شده‌اند

double-quot تهران- جارپرس- سخنگوی جمعیت هلال احمر فلسطین در پیامی از آوارگی مستمر نزدیک به ۲ میلیون نفر در نوار غزه ابراز نگرانی کرد.
کد خبر : 142820
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 تیر 1403 - 8:38
هلال احمر فلسطین: نزدیک به ۲ میلیون نفر در غزه آواره شده‌اند

به گزارش جارپرس ازایرنا از الجزیره، نبال فرسخ در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: هیچ جای غزه امن نیست و هیچ راهی برای ترک مردم وجود ندارد، حتی کسانی که مریض یا مجروح هستند.

وی گفت که خانواده‌ها در غزه هنوز به کمک‌های ناکافی متکی هستند و در حالی که دسترسی به غذا و آب وجود ندارد، خطرات سلامتی نیز به دلیل ازدحام بیش از حد افزایش یافته است.

در همین رابطه هشام مهنا سخنگوی نمایندگی صلیب سرخ در غزه نیز در اظهاراتی خواستار مداخله فوری بین‌المللی برای رساندن دارو و مواد غذایی به غزه شد.

وی گفت: عملیات (رژیم) اسرائیل در رفح منجر به کاهش تعداد کسانی که از عملیات پزشکی و غذایی ما بهره می‌برند، شده است.

سخنگوی صلیب سرخ در ادامه با بیان اینکه هدف ما حمایت از بیمارستان‌ها و منابع غذایی در غزه است، ادامه داد: مردم غزه به دلیل عملیات نظامی (رژیم) اسرائیل، در آوارگی مداوم گیر افتاده‌اند.

مهنا همچنین با بیان اینکه گفت‌ وگوی ما با رژیم صهیونیستی و حماس همچنان به قوانین بشردوستانه بین‌المللی پایبند است، تاکید کرد: تعهدات بین المللی در مورد حمایت از غیرنظامیان وجود دارد که باید در نوار غزه رعایت شود.

رژیم صهیونیستی پس از گذشت ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه به نوار غزه، دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده باخته و حتی پس از ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه از دست داده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.