0 نظر
155 بازدید

هشدار یک مقام سوری نسبت به احتمال انفجار ده‌ها تن نیترات آمونیوم

double-quot تهران - جارپرس - شهرداد شهر "الحفه" سوریه نسبت به رسیدن آتش به محل انبار ۱۵۰ تن نیترات آمونیوم و رخ دادن "فاجعه‌ای بزرگ" هشدار داد.
کد خبر : 34051
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 - 7:50
هشدار یک مقام سوری نسبت به احتمال انفجار ده‌ها تن نیترات آمونیوم

به گزارش جارپرس از ایسنا به نقل از روزنامه الوطن، به دنبال آتش سوزی گسترده در حومه استان‌های لاذقیه، طرطوس و حمص که از شامگاه پنجشنبه آغاز شده، رائد ابراهیم، شهردار الحفه در لاذقیه نسبت به رسیدن آتش به یک انبار کودهای شیمیایی و محل انبار ۱۵۰ تن نیترات آمونیوم و رخ دادن فاجعه بزرگ در این شهر هشدار داد.

وی در این باره گفت: الحفه درحال شعله‌ور شدن است و مردم به خیابان‌ها آمده‌اند. تمامی مناطق  و روستاهای الحفه مانند “دفیل”، “شیرقاق”، “بکاس”، “رسیون”، “حبیت”، “القاقعیة” و “المختاریه” درحال آتش گرفتن است و اهالی این مناطق به شهر گریخته‌اند و برخی از آنها همچنان در خیابان‌ها هستند.

رائد ابراهیم در ادامه خواستار ارسال بالگردهای اطفاء حریق به الحفه شد.

این مقام سوری در ادامه درباره بیمارستان الحفه نیز گفت که این بیمارستان طی چند ساعت آتی به دلیل نزدیک شدن آتش به اطراف آن تخلیه خواهد شد.

در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده در حومه استان‌های لاذقیه، طرطوس و حمص صدها هکتار از اراضی این مناطق طعمه آتش شده و شماری نیز کشته و زخمی شدند.

آتش سوزی گسترده در حومه استان های لاذقیه، طرطوس و حمص که از شامگاه پنجشنبه آغاز شده، همچنان ادامه دارد.

صدها هکتار از اراضی این سه استان از جمله تعدادی منزل مسکونی روستایی در محاصره آتش قرار گرفته و سوختند.

شعله‌های آتش در منطقه جبله واقع در حومه لاذقیه به منازل مسکونی روستائیان در روستای “سربیون” رسید و تعدادی منزل مسکونی طعمه حریق شد.

با شدت گرفتن آتش سوزی در سواحل غرب سوریه تاکنون مناطق زیادی در لاذقیه طعمه حریق شده و در این منطقه اعلام وضعیت اضطراری شده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.