هشدار و آماده‌باش هلال احمر برای بارش شدید برف، باران و ریزش بهمن در ۹ استان

double-quot تهران - جارپرس - سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نسبت به حوادث ناشی از بارش شدید برف و باران و احتمال سقوط بهمن در ۹ استان کشور هشدار داد و از آماده‌باش امدادگران این سازمان برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی خبرداد.
کد خبر : 114334
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 بهمن 1401 - 22:00
هشدار و آماده‌باش هلال احمر برای بارش شدید برف، باران و ریزش بهمن در ۹ استان

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، صادق محمودی با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید برف و باران و احتمال سقوط بهمن در برخی از استان‌های کشور گفت:‌ برابر پیش‌بینی انجام شده از فردا دوشنبه تا روز سه‌شنبه در جنوب استان آذربایجان غربی، غرب استان کردستان، شمال استان فارس، شمال و شرق استان خوزستان، استان چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب استان اصفهان، استان کهگیلویه و بویراحمد، استان کرمانشاه و ایلام بارش شدید برف و باران و احتمال سقوط بهمن گزارش شده است.

وی ادامه داد:‌ در همین راستا نیز سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر تمامی امدادگران در این استان‌ها را برای مقابله و امدادرسانی به هر حادثه احتمالی به حالت آماده‌باش درآورده است. همچنین تجهیزات و امکانات لازم در این خصوص نیز در اختیار امدادگران قرار گرفته و تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ شده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین از شهروندان نیز خواست تا یکسری نکات را رعایت کنند و گفت:‌ لازم است رانندگان از انجام سفرهای غیرضروری در این استان‌ها پرهیز کرده و در صورت ضروری بودن سفر حتما زنجیرچرخ به همراه داشته و از سالم بودن سیستم برف‌پاک‌کن و بخاری خودروی خود نیز اطمینان حاصل کنند. همچنین رانندگان باید زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و در همین راستا نیز از رانندگی با سرعت غیرمجاز و سبقت پرهیز کنند.

محمودی ادامه داد:‌ شهروندان نیز باید از کوهنوردی و حضور در ارتفاعات این استان‌ها پرهیز کنند. در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها توقف نکنند و هنگام وزش باد نیز ضمن پرهیز از تردد غیرضروری از حضور در کنار سازه‌های غیرایمن و اشیایی که احتمال سقوط آنان وجود دارد، پرهیز کنند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.