0 نظر
157 بازدید

هشدار وزیر امنیت داخلی آمریکا در مورد تهدیدهای تروریستی علیه خطوط هوایی آمریکای شمالی

double-quot
تهران – جارپرس – وزیر امنیت داخلی آمریکا نسبت به تهدیدهای امنیتی و تروریستی بی شمار علیه خطوط هوایی منطقه آمریکای شمالی هشدار داد.
کد خبر : 19873
تاریخ انتشار : شنبه 21 اسفند 1395 - 6:35
هشدار وزیر امنیت داخلی آمریکا در مورد تهدیدهای تروریستی علیه خطوط هوایی آمریکای شمالی

به گزارش جارپرس از پایگاه اینترنتی تورنتو استار، ‘جان کلی’ وزیر امنیت داخلی آمریکا در مصاحبه با شبکه CTV کانادا خاطر نشان کرد که مهمترین تهدید امنیتی که منطقه آمریکای شمالی با آن روبروست، حملات تروریستی علیه خطوط هوایی است اما ایرلاین ها این مسئله را رد می کنند که هدف چنین تهدیدهایی هستند.
وی افزود: مهمترین تهدیدی که علیه منطقه آمریکای شمالی وجود دارد، تهدید حملات تروریستی نسبت به خطوط هوایی کشورهای این منطقه است. تهدیدهای زیادی برای منفجر کردن هواپیماهای خطوط هوایی کانادا و آمریکا وجود دارد.
این مقام ارشد آمریکایی تصریح کرد: تروریستها می خواهند هواپیماها را از بین ببرند. آنها هر روز تلاش می کنند وارد هواپیماهای ما شوند و آنها را منفجر کنند.
این اظهارات وزیر امنیت داخلی آمریکا در حالی مطرح شده است که ‘ پیتر فیتزپتریک’ سخنگوی خطوط هوایی کانادا این مسئله را رد کرد که خطوط هوایی کانادا هدف چنین تهدیدهای تروریستی هستند.
این در حالی است که یک سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز تلاش کرد در مورد این اظهارنظر وزیر امنیت داخلی آمریکا شفاف سازی کند و گفت: وزیر امنیت داخلی آمریکا در مورد تهدیدهای تروریستی علیه تمام خطوط هوایی صحبت کرده نه یک خط هوایی خاص. منظور وی از نام بردن اسم کشور کانادا این بوده است که علاوه بر آمریکا تهدیدها علیه همه کشورها از جمله کانادا نیز وجود دارد.
جان کلی در ادامه سخنان خود تصریح کرد که به دلیل حساس بودن اطلاعات، وی نمی تواند جزئیات مربوط به تهدیدها علیه خطوط هوایی در منطقه آمریکای شمالی را به صورت علنی بیان کند اما همچنان تاکید کرد که این تهدیدها وجود دارد.
وزیر امنیت داخلی آمریکا در حالی در این مصاحبه در مورد تهدیدهای تروریستی علیه خطوط هوایی سخن به میان آورد که برای مذاکره با مقامات کانادا به اوتاوا سفر کرده بود.
در همین راستا ‘رالف گودیل’ وزیر امور امنیت عمومی کانادا در پاسخ به سوالی درباره اظهارنظر وزیر امنیت داخلی آمریکا خاطرنشان کرد که مردم کانادا باید بدانند که حفظ امنیت خطوط هوایی این کشور سالهاست یک اولویت اصلی برای مقامات کانادایی محسوب می شود. وی افزود: تهدید جدید خاصی علیه خطوط هوایی کانادا در این برهه زمانی وجود نداشته است. اگر تهدیدی ایجاد شود، تدابیر لازم اتخاذ خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.