هشدار قرمز هواشناسی نسبت به رگبار شدید باران در تهران و سمنان

double-quot تهران - جارپرس - سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز رنگ نسبت به رگبار شدید باران و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در دو استان هشدار داد.
کد خبر : 124733
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 خرداد 1402 - 17:22
هشدار قرمز هواشناسی نسبت به رگبار شدید باران در تهران و سمنان

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمزرنگ با اشاره به  تشدید فعالیت سامانه بارشی آورده است: طی امروز( ۱۸خردادماه) شاهد رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ، وزش باد شدید در  شمال شرق استان تهران و ارتفاعات غربی استان سمنان خواهیم بود.

در شهر تهران نیز وقوع رگبار شدید و رعد و برق، وزش باد خیلی شدید و تندباد موثت برای ساعات عصر، غروب و شب مورد انتظار است.

بر این اساس بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر به‌صورت گسترده، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید وجود دارد.

با توجه به هشدار قرمز، سازمان هواشناسی توصیه می‌کند که هموطنان در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توقف و تردد نکنند همچنین بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون شهری، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امداد رسان، اجتناب از سفرهای برون شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی ، خروج شهروندان از تفرجگاه‌ها و سکونتگاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه در دستور کار قرار گیرد.

به‌ گزارش ایسنا هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار است که در آن پیش‌بینی می‌شود که یک پدیده جوی خسارت‌های وسیعی به دنبال داشته باشد. از این‌رو سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌کند که وارد عمل شوند و اقداماتی را برای کاهش خسارات وقوع پدیده‌های جوی انجام دهند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.