هشدار ریزش سنگ و اختلال در ترددهای جاده‌ای مازندران

double-quot ساری - جارپرس - هواشناسی با اشاره به عبور سامانه سرد بارشی، نسبت به خطر ریزش سنگ، کاهش دید، لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در ترددها در محورهای کوهستانی و نیمه غربی این استان در روزهای آینده هشدار داد.
کد خبر : 137725
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 دی 1402 - 8:25
هشدار ریزش سنگ و اختلال در ترددهای جاده‌ای مازندران

به گزارش جارپرس ازایرنا، هواشناسی روز چهارشنبه با صدور هشدار سطح زرد، زمان فعالیت این سامانه را ساعات عصر و شب روزهای چهارشنبه تا روز جمعه اعلام و پیش بینی کرد که آسمان مازندران در طی این مدت با بارش متناوب باران و برف، وزش باد و مه گرفتگی همراه خواهد بود.

هواشناسی منطقه اثر این سامانه ناپایدار جوی را محورهای کوهستانی نیمه غربی استان ذکرکرد و نسبت به خطر ریزش سنگ، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در ترددهای جاده‌ای در طی این مدت هشدار داد.

هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح زرد خود به شهروندان توصیه کرد که در طی این مدت علاوه بر رعایت جوانب احتیاط در ترددهای جاده‌ای و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، از صعود به ارتفاعات در طی این مدت خودداری کنند.

طبق پیش‌بینی هواشناسی این سامانه ناپایدار جوی که تا پایان هفته جاری فعال خواهد بود علاوه بر بارش باران و وزش باد به نسبت شدید با کاهش محسوس دما نیز همراه است.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را ابری و در ارتفاعات مناطق غربی با بارش باران و برف، روز پنجشنبه را ابری و بارانی، ‌ وزش باد، بارش برف در ارتفاعات و کاهش محسوس دما و در آخرین روز هفته جاری جمعه را نیز با بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی کرده است.

با ورود سامانه جدید بارشی، دمای هوا از امروز چهارشنبه در مناطق مختلف مازندران روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت و این وضعیت تا پایان هفته جاری تداوم خواهد داشت ضمن اینکه بیشترین میزان کاهش دما را در روز پنجشنبه شاهد خواهیم بود.

 

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که با سردتر شدن هوا در چند روز آینده، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی وشرقی از ۲۱ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز گذشته، با ۱۱ تا ۱۴درجه کاهش در روز پنجشنبه بین ۱۳ تا ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

میانگین دمای هوا در مناطق غربی نیز از ۱۸ تا ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز سه شنبه، با چند درجه کاهش در روز پنجشنبه بین ۱۲ تا ۱۳ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۱۲ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز پنجشنبه بین سه تا هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر متغییر خواهد بود.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران نیمه ابری بتدریج با افزایش ابر، کاهش دما و وزش باد و در مناطق غربی و مرکزی استان با بارش پراکنده باران و در مناطق کوهستانی مه آلود با بارش برف، روز پنجشنبه ابری همراه با کاهش دما و بارش پراکنده باران و در ارتفاعات مه آلود با بارش پراکنده باران و برف و وزش باد و در روز جمعه نیز صاف تا نیمه ابری و در ارتفاعات مناطق مرزی مازندران با استان‌های البرز و تهران ابری با رگبار باران و برف پیش‌بینی شده است.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته بیش از ۹ درجه کاهش نشان می‌دهد.

وضعیت امروز دریای خزر مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است و برای فعالیت های دریایی مناسب نیست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.