0 نظر
90 بازدید

هشدار درباره تور مصر!

double-quot تهران - جارپرس - وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درباره برگزاری سفر گروهی و اجرای تورهای گردشگری به مقصد مصر هشدار داد و اعلام کرد:‌ اجرای هرگونه تور و سفر گروهی به مصر مورد تایید نیست.
کد خبر : 118780
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 فروردین 1402 - 18:39
هشدار درباره تور مصر!

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «نظر به این‌که در حال حاضر روابط سیاسی رسمی بین دو کشور ایران و مصر برقرار نیست، بنابراین تا زمانی که امکان سفر به آن کشور از طریق مبادی قانونی اعلام نشده و وضعیت حقوق گردشگران ایرانی و نحوه پیگیری آن در مقصد مشخص نیست، برگزاری هرگونه سفر گروهی و اجرای تور گردشگری به این مقصد توصیه نمی‌شود و مورد تایید نیست.

مراتب از سوی وزارت امور خارجه در حال پیگیری بوده و در صورت تأیید به اطلاع دفاتر خدمات مسافرتی و عموم خواهد رسید.

بنابراین در شرایط کنونی و تا مشخص شدن وضعیت، عواقب و پیامدهای احتمالی برگزاری هرگونه سفر گروهی به مقصد کشور مصر، به عهده دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی مجری و مسافران این تورها خواهد بود.»

پایگاه خبری مصراوی چندی پیش به نقل از احمد عیسی ـ وزیر گردشگری مصر  ـ از صدور روادید (ویزا) ‌ مصر برای گردشگران ایرانی خبر داد. وزیر گردشگری مصر در یک نشست خبری اعلام کرد که کشورش به شهروندان چین، هند، رژیم صهیونیستی، ترکیه، ایران، مراکش و الجزایر ویزای گردشگری و تسهیلات دیگر می‌دهد. البته او تاکید کرده که شهروندان ایرانی تنها از طریق شرکت‌های گردشگری می‌توانند وارد مصر شوند و در حال حاضر تنها می‌توانند به «جنوب سینا» سفر کنند.

محمدحسین سلطانی فرد ـ رییس دفتر حافظ منافع ایران در مصر ـ پس از اعلام این خبر در توئیتر نوشت: «گردشگران از طریق شرکت‌ها و تورهای جهانگردی و بر اساس برنامه‌ای که مورد توافق دو کشور قرار خواهد گرفت وارد مصر خواهند شد. ویزا در فرودگاه صادر می‌شود.»

با این وجود، علی‌اصغر شالبافیان ـ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ به ایسنا گفت که با وجود این اعلام، اما ساز و کار صدور ویزای مصر برای گردشگران ایرانی از سوی وزارت امور خارجه تاکنون مشخص و اعلام نشده است.

با این حال، برخی از دفاتر خدمات مسافرتی پس از اعلام خبر وزارت گردشگری مصر، بلافاصله به تبلیغ تور گردشگری به این مقصد اقدام کرده‌اند. بیشتر این تورها برای تابستان برنامه‌ریزی و حتی قیمت‌گذاری هم شده است.

ایران و مصر در سال ۱۳۹۲ پس از سه دهه قطع رابطه، به دنبال یک توافق مقطعی، تعامل گردشگری را آغاز کردند. آن زمان تعداد انگشت‌شماری از گردشگران ایرانی توانستند از طریق آژانس‌های مسافرتی به مصر سفر کنند، اما پس از مدت کوتاهی دولت مصر، توافق‌نامه‌ی گردشگری دو کشور را نقض کرد. با وجود آن‌که گردشگران مصری امکان سفر بدون ویزا را به ایران دارند، اما روابط دو کشور بیش از چهار دهه است که قطع شده و رفت‌وآمد گردشگران بین دو کشور برقرار نیست.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.