0 نظر
183 بازدید

هشدار اتحادیه اروپا به روسیه درباره پیامدهای دستگیری ناوالنی و برخورد با معترضان

double-quot تهران - جارپرس - وزرای خارجی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حالی گام‌های بعدی بالقوه را علیه روسیه بر می‌دارند که کشورهای غربی رفتار تند کرملین را علیه معترضان روسی و درخواست آنها برای آزادی الکسی ناوالنی، به شدت محکوم کرده‌اند.
کد خبر : 45762
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 بهمن 1399 - 14:43
هشدار اتحادیه اروپا به روسیه درباره پیامدهای دستگیری ناوالنی و برخورد با معترضان

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا به همراه ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه به صورت مشترک روز یکشنبه از دولت روسیه انتقاد کرده و دستگیری‌های گسترده هزاران نفری در چندین شهر این کشور را یک “توهین غیرقابل تحمل” و “لغزش به سمت استبداد” توصیف کردند.

درگیری‌ها در مسکو، سن پترزبورگ، ولادیووستوک و سایر شهرهای روسیه روز شنبه صورت گرفت و چندین معترض با پلیس ضد شورش دیگر شدند که در پی آن، چندین نفر آسیب دیدند و نزدیک به ۳۰۰۰ نفر بازداشت شدند.

آندژی دودا، رئیس جمهوری لهستان از اتحادیه اروپا خواسته تا تحریم‌ها علیه روسیه را بابت نوع رفتارش با الکسی ناوالنی، منتقد کرملین تشدید کند.

وی به فایننشال تایمز گفت: تنها راه اجتناب از درگیری‌ها، نظارت بر اجرای قوانین بین‌المللی است. تنها راه برای انجام این کار بدون استفاده از تفنگ، بمب و توپ، وضع تحریم است.

رئیس جمهوری لهستان همچنین گفت، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا باید برنامه‌هایی را برای سفر به روسیه در ماه آتی میلادی در نظر داشته باشد مگر آنکه ناوالنی آزاد شود.

وزرای خارجی اتحادیه اروپا قرار است امروز (دوشنبه) به بررسی واکشن‌هایشان به دستگیری ناوالنی بپردازند و بورل نیز گفته که اقدامات بعدی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مانفرد وبر، محافظه کار ارشد آلمانی و رئیس گروه راست میانه در پارلمان اتحادیه اروپا به روزنامه آلمانی RND گفت که دستگیری معترضان قابل تحمل نیست و روسیه باید با تحریم‌های مالی روبرو شود.

وی ادامه داد: غیرقابل قبول است که رهبری روسیه تلاش دارد تا با دستگیری هزاران معترض، اعتراضات را متوقف کند. وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نباید اجازه چنین کاری را بدهند و باید آن را متوقف کنند. اتحادیه اروپا باید به سیستم پولی روسیه ضربه بزند.

وی ادامه داد: بعلاوه، تهدید توقف ساخت و ساز خط لوله نورد استریم ۲ که به معنای تحویل دو برابری گاز طبیعی از روسیه به آلمان است باید همچنان در دستور کار باقی بماند.

قانونگذاران اتحادیه اروپا روز پنجشنبه قطعنامه‌ای را تصویب کردند که بر اساس آن، از این بلوک خواسته شده تا تکمیل این خط لوله را به عنوان واکنشی به دستگیری ناوالنی متوقف کنند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که با وجود انتقادهایی از سوی اتحادیه اروپا همچنان به حمایتش از این پروژه ادامه می‌دهد، روز پنجشنبه گفت که دیدگاه درباره این پروژه با وجود پرونده ناوالنی تغییر نکرده است.

ربکا راس، سخنگوی سفارت آمریکا در مسکو نیز در خلال اعتراضات در توئیتی نوشت که آمریکا از حق تمامی مردم برای برگزاری اعتراضات صلح آمیز و آزادی بیان حمایت می‌کند. اقداماتی که از سوی مقام‌های روسی انجام شده سرکوب این حقوق است.

سفارت آمریکا در مسکو همچنین در توئیتی خواستار آزادی ناوالنی شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز گفت، اظهارات از سوی آمریکا نامناسب است و واشنگتن را به مداخله در امور داخلی روسیه متهم کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.