0 نظر
126 بازدید

هشت رییس جمهوری و ۱۹ رییس مجلس در مراسم تحلیف روحانی شرکت می کنند/ حضور مسوولان ارشد ۱۱ سازمان بین المللی و منطقه ای

double-quot

تهران – جارپرس – معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری از حضور هشت رییس جمهوری و ۱۹ رییس مجلس در مراسم تحلیف حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

کد خبر : 22043
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 مرداد 1396 - 7:56
هشت رییس جمهوری و ۱۹ رییس مجلس در مراسم تحلیف روحانی شرکت می کنند/ حضور مسوولان ارشد ۱۱ سازمان بین المللی و منطقه ای

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا ، پرویز اسماعیلی با بیان این که تاکنون حضور حداقل ۹۲ هیات بلندپایه خارجی و بین المللی در این مراسم نهایی شده است و احتمال افزایش تعداد هیات ها نیز وجود دارد، گفت: در این مراسم ۲۵ هیات از آسیا و اقیانوسیه، ۲۶ هیات از کشورهای عربی و آفریقایی و ۳۰ هیات از اروپا و قاره آمریکا شرکت می کنند.
وی همچنین از حضور ۱۱ هیات از دبیران کل و مسوولان ارشد سازمان های بین المللی و منطقه ای در این مراسم خبر داد و اظهارکرد: ۹ معاون رییس جمهوری و نخست وزیر، هفت معاون رییس مجلس، ۱۱ وزیر امور خارجه و ۳۵ فرستاده ویژه کشورها نیز در مراسم تحلیف رییس جمهوری حضور می یابند.
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری خاطرنشان کرد: همچنین در این مراسم ۱۲ معاون وزیر خارجه، ۶ رییس گروه دوستی – پارلمانی و دو رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ها شرکت می کنند.
اسماعیلی یادآور شد: شرکت این تعداد و سطح هیات ها برای حضور در چنین مراسمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بی سابقه است.
مراسم تحلیف حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه ۱۴ مردادماه با حضور شخصیت های کشوری و لشکری و میهمانان خارجی در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی روز پنج شنبه هفته جاری حکم رییس جمهوری را تنفیذ می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۶ از مجموع ۴۱ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۱۳۱ رای موفق به کسب ۲۳ میلیون و ۵۴۹ هزار و ۶۱۶ رای (۵۷ درصد) آرا شد و برای دومین بار به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.