هزاران نفر از کارمندان دولتی ترکیه در موج تازه پاکسازی ها اخراج شدند

double-quot
آنکارا – جارپرس – هزاران نفر از کارمندان دولتی ترکیه در موج تازه از پاکسازی عناصر متهم به گروه گولن در درون دستگاههای حکومتی اعم از قضایی، نیروهای مسلح و امنیتی و آموزشی اخراج شدند.

کد خبر : 18450
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1395 - 8:38
هزاران نفر از کارمندان دولتی ترکیه در موج تازه پاکسازی ها اخراج شدند

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، جمعه شب رسانه های ترکیه اعلام کردند که در موج تازه اخراج، چهار هزار و ۳۸۶ نفر ز کارمندان دولت از کار برکنار شده اند و فعالیت صدها نهاد مدنی نیز تعطیل شده است.
دولت آنکارا با استفاده از اختیارات قانون حالت فوق العاده که برای سومین دوره نیز تمدید شد، جمعه شب سه بخشنامه ‘در حکم قانون’ صادر کرد که با انتشار در شماره مکرر روزنامه رسمی این کشور اجرایی شد.
به موجب این بخشنامه ها، دو هزار و ۶۸۷ نفر از دستگاه پلیس، نزدیک به ۲ هزار نفر از وزارت دادگستری، هشت نفر از دیوان عالی قضایی، ۱۴۹ نفر از نیروی دریایی، ۱۶۴ نفر از نیروی هوایی، ۶۴۹ نفر از وزارت سلامت، ۶۴۹ نفر از مدرسان و استادان دانشگاهی و ۱۳۵ نفر از سازمان دیانت اخراج شدند.
دولت آنکارا همچنین فعالیت ۸۳ انجمن در ۲۰ شهر مختلف را که از سوی شورای امنیت ملی ترکیه به عنوان مضر تمامیت و حاکمیت ملی ترکیه تشخیص داده شده و متهم به ارتباط با سازمان های تروریستی هستند، متوقف کرده است.
دولت آنکارا به دنبال کودتای نافرجام ۱۵ جولای (۲۵ تیرماه گذشته) بیش از ۱۴۰ هزار نفر را از دستگاههای دولتی پاکسازی کرده، صدها شرکت را مصادره، ۱۵ دانشگاه وقفی و هزاران موسسه آموزشی را تعطیل کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.