هر آبریزش بینی و گلودرد باید علامت “اُمیکرون” فرض شود

double-quot تهران - جارپرس - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به اینکه هنوز بیماری گسترده نشده است، اگر فردی واکسن دریافت نکرده است هنوز برای تزریق واکسن فرصت دارد.
کد خبر : 81360
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1400 - 21:55
هر آبریزش بینی و گلودرد باید علامت “اُمیکرون” فرض شود

 

دکتر محمدحسین سرمست در پایان نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲ بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا هستیم که عمدتا به اُمیکرون مربوط می‌شوند.

به گزارش جارپرس از ایسنا، وی با بیان اینکه نیازی به مراجعه برای انجام تست کرونا نیست، افزود: مراجعه برای انجام تست یکی از کارهای غیرضروری و خطرناک است زیرا مراجعه برای انجام تست موجب گسترش بیماری می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در این شرایط هر آبریزش بینی یا خراش گلو و گلو درد باید کرونا و اُمیکرون فرض شود. این افراد با استراحت و جدا کردن خود از افراد، بهبودی خود را تسریع می‌کنند و از طرف دیگر نیر از انتقال بیماری به دیگران جلوگیری می‌کنند.

وی عنوان کرد: توصیه نمی‌شود فردی برای ثابت کردن ابتلا یا عدم ابتلا به اُمیکرون برای انجام تست مراجعه کند بلکه افراد دارای علامت باید تا زمان بهبودی، خود را مبتلا به اُمیکرون بدانند.

سرمست بیان کرد: با توجه به اینکه هنوز بیماری گسترده نشده است، اگر فردی واکسن دریافت نکرده است هنوز برای تزریق واکسن فرصت دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: دریافت واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک حفاظتی راه‌هایی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری هستند.

وی با بیان اینکه واکسن‌های سینوفارم و پاستو کووک پلاس به ویژه برای تزریق دوز سوم توصیه می‌شوند، افزود: یکی از بهترین واکسن‌ها، پاستو کووک پلاس است که کم عارضه‌ترین و و موثرترین واکسن برای تزریق دوز سوم است و من هم دوز سوم را از این واکسن دریافت کرده‌ام.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.