0 نظر
70 بازدید

هرگونه بهره‌برداری چوبی از جنگل‌ها ممنوع است

double-quot تهران - جارپرس - در لایحه پیشنهادی برنامه هفتم توسعه عنوان شد که هرگونه بهره‌برداری چوبی از جنگل‌ها ممنوع است.
کد خبر : 123080
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 - 18:55
هرگونه بهره‌برداری چوبی از جنگل‌ها ممنوع است

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، در ماده ۱۵۲ لایحه پیشنهادی برنامه هفتم توسعه آمده است که سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مکلف به حفظ و احیا جنگل‌ها در چارچوب طرح‌های جنگل‌داری نوین است. هرگونه بهره‌برداری چوبی از جنگل‌ها ممنوع است.

در تبصره ۱ این ماده آمده است برداشت درختان ریشه‌کن، شکسته و افتاده تجمعی ناشی از بروز عوامل طبیعی خطرساز(طوفان، سیل، برف سنگین، لغزش و رانش وسیع) و آفت زده غیرقابل احیا جنگل‌ها (خارج از مدیریت شهرداری‌ها) و همچنین درختان خطرساز در حاشیه جاده‌های جنگلی و پارک‌های جنگلی صرفا توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با تایید رئیس سازمان انجام خواهد گرفت.

در تبصره ۲ این ماده نیز آمده  که سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مکلف است از طریق فراخوان و تعیین برنده با انعقاد قراردادهای دوره‌ای و مدت‌دار اقتصادی(بدون انتقال مالکیت) طرح‌های زراعت چوب را در اراضی مناسب و عرضه‌های جنگلی فاقد پوشش و مخروبه (در مقیاس اقتصادی) و همچنین بهره‌برداری از درخت‌کاری‌ها و جنگل‌های دست کاشت سنواتی با هدف زراعت چوب بر اساس طرح مصوب را از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.