هاآرتص: اسرائیل ۹۲ محموله سلاح به جمهوری آذربایجان ارسال کرده است

double-quot تهران - جارپرس - روزنامه هاآرتص، فاش کرد که یک هواپیمای باری از جمهوری آذربایجان ۹۲ بار طی ۷ سال گذشته در فرودگاه نظامی عوودا در نزدیکی ایلات فرود آمده است.
کد خبر : 116915
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اسفند 1401 - 8:53
هاآرتص: اسرائیل ۹۲ محموله سلاح به جمهوری آذربایجان ارسال کرده است

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از العربی الجدید، این مساله نشان دهنده این است که اسرائیل اسلحه به جمهوری آذربایجان منتقل می‌کند.

براساس تحقیقات صورت گرفته، هواپیمایی باری آذربایجانی از نوع ایلوشین از سال ۲۰۱۶ تاکنون ۷۶ وابسته به شرکت سبکوی، ۹۲ پرواز به فرودگاه عوودا انجام داده است.

این روزنامه نوشت که فرودگاه عوودا تنها فرودگاهی است که بارگیری مواد منفجره از آن مجاز است.

هاآرتص همچنین نوشت که اسرائیل و جمهوری آذربایجان حدود دو دهه ائتلاف استراتژیک دارند که به موجب آن آذربایجان، میلیاردها دلار سلاح از اسرائیل دریافت می‌کند.

برخی از سلاح‌های اسرائیلی توسط جمهوری آذربایجان در جنگ با ارمنستان استفاده شده است و در مقابل جمهوری آذربایجان به اسرائیل نفت می‌فروشد و گذرگاهی به ایران در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد.

طبق ادعای گزارش‌ها، اسرائیل شاخه‌ای از سرویس اطلاعات خارجی خود را در باکو مستقر کرده تا آنچه در تهران در جریان است را پیگیری کند و گفته می‌شود فرودگاهی برای کمک به اسرائیل در صورتی که تصمیم به حمله به ایران بگیرد، تجهیز کرده است.

این گزارش‌ها می‌افزایند: «اسرائیل این تجهیزات نظامی جنگی به ارزش میلیاردها دلار را در ازای نفت و ایجاد جای پایی برای اسرائیل در نزدیکی ایران، به باکو می‌فروشد.»

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.