نیویورک تایمز: کمبود دارو مشکل اصلی بیمارستان‌های غزه است

double-quot تهران- جارپرس-نیویورک تایمز در گزارشی با بیان اینکه کمبود دارو همچنان مشکل اصلی بیمارستان‌های غزه است، نوشت: کمبود دارو و تجهیزات پزشکی شرایطی ایجاد کرده که پزشکان و کادر درمانی را مجبور به انتخاب بین مجروحان و اولویت‌بندی بین آنها کرده است.
کد خبر : 135625
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آبان 1402 - 17:18
نیویورک تایمز: کمبود دارو مشکل اصلی بیمارستان‌های غزه است

به گزارش چارپرس از ایرنا، در گزارش این رسانه آمریکایی آمده است: رژیم صهیونیستی همچنان به بمباران نوار غزه، هدف قرار دادن غیرنظامیان و مراکز درمانی ادامه می‌دهد و همه این مشکلات را باید به کمبود غذا و تجهیزات پزشکی اضافه کرد.

پزشکان و پرستاران در بیمارستان‌های غزه، که هر روز به خاطر قطعی برق و کمبود لوازم و تجهیزات یکی بعد از دیگری تعطیل می‌شوند، در شرایطی قرار دارند که بین بیماران اولویت بندی می‌کنند. آنها مجبور هستند برای نجات جان مجروحان دست به انتخاب بزنند چراکه تجهیزات کافی برای درمان همه مجروحان وجود ندارد.

به نظر می‌رسد این روزها در نوار غزه پزشکان به گریه کودکانی که مجبور هستند بدون داروهای بیهوشی و بی‌حسی درمان دریافت می‌کنند، عادت کردند. آنها زخم‌های کودکان را بدون درمان‌های معمول پزشکی درمان می‌کنند و مسکن‌های معمولی نیز در بیمارستان‌های غزه به یک داروی نادر تبدیل شده است.

باسم النجار، معاون رئیس بیمارستان الاقصی در شهر دیرالبلاح در مرکز غزه در کنار کمبود تجهیزات به کار شبانه‌روزی تیم‌های پزشکی و خستگی مفرط آنها اشاره می‌کند.

وی می‌گوید پزشکان و تیم درمانی محدود هستند و برای درمان زخمی‌ها چاره‌ای جز تمام وقت کار کردن ندارند.

بر اساس این گزارش، برخی از پزشکان یک هفته تمام در بیمارستان می‌مانند. بسیاری از پزشکان نیز در بمباران رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم اسرائیل به بهانه دفاع از خود، در عمل چراغ سبز و مجوزی برای این رژیم در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی بوده است.

وزارت بهداشت غزه روز یکشنبه اعلام کرد بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ فلسطینی در غزه به شهادت رسیده و نزدیک به ۲۵ هزار نفر زخمی شده اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.