نیویورک‌تایمز: ارسال تانک به تنهایی دردی از اوکراین دوا نمی‌کند

double-quot تهران - جارپرس - گرچه هفته گذشته هیاهوی عظیمی پیرامون موفقیت اوکراین در واداشتن غرب به ارسال تانک‌های سنگین به کی‌یف شکل گرفت، اما این تانک‌ها به تنهایی پیروزی اوکراین در جنگ را تضمین نخواهد کرد.
کد خبر : 113680
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 بهمن 1401 - 0:05
نیویورک‌تایمز: ارسال تانک به تنهایی دردی از اوکراین دوا نمی‌کند

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از وبسایت روزنامه نیویورک‌تایمز، آمریکا سعی دارد ارتشی مشابه خود را در اوکراین بازسازی کند تا کی‌یف فرصت شکست دادن ارتش مستحکم روسیه را داشته باشد.

آمریکا و متحدانش برای دستیابی به این هدف، نه تنها باید تانک‌های وعده داده شده، خودروهای زرهی و مهمات پیشرفته را به اوکراین بفرستند، بلکه باید برنامه آموزش نیروهای این کشور را هم گسترش دهند تا سربازان اوکراین کار با همه این تجهیزات جدید را یاد بگیرند. کسب مهارت در «جنگ‌افزار تسلیحات ترکیبی» کاری است که برای سربازان ارتش آمریکا ماه‌ها یا سال‌ها طول می‌کشد، اما اوکراینی‌ها باید این دوره‌های را به صورت فشرده بگذرانند.

تصمیم ارسال سلاح، برای آمریکا و متحدانش در غرب به نوعی بندبازی محسوب می‌شود. آن‌ها در عین حال که سعی دارند در شکست دادن روسیه به اوکراین کمک کنند، باید مراقب باشند که کمک‌هایشان مسکو را به تشدید تنش‌ها و گسترش میدان جنگ وادار نکند.

ویکتوریا نولاند، از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت: ما می‌خواهیم اوکراین در بهترین موضع قرار داشته باشد که وقتی جنگ تمام شد – چه در میدان نبرد و چه با مذاکره – اوکراینی‌ها آینده بهتری داشته و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری احساس شکست استراتژیک داشته باشد.

اوکراین در فاز جدید این جنگ باید به خندق‌های نیروهای روسیه حمله کند. برای نفوذ به این خطوط دفاعی، در اختیار داشتن تانک کافی نیست. لازمه آن این است که پیاده‌نظام مواضع مورد نظر را شناسایی کند، تانک‌ها این مواضع را هدف قرار دهند و توپخانه اوکراین هم از آن‌ها پشتیبانی کند. این عملیات‌ ترکیبی بخش اصلی عملیات‌های ارتش آمریکا و مبحث اصلی در شدیدترین دوره‌های آموزشی ایالات متحده است.

گرچه اخیرا تانک‌های ارسالی غرب توجه‌ها را به خود جلب کرده، اما تحلیلگران نظامی بر این باورند که بخش مهم کمک‌های جدید غرب، خودروی زرهی بردلی ۱۰۹ است و تعداد زیادی تسلیحات توپخانه‌ای که متحدان اروپایی به اوکراین می‌فرستند. این تسلیحات در کنار تانک‌های آلمانی لئوپارد، می‌توانند واحدهای زرهی جدیدی در ارتش اوکراین ایجاد کنند. با رسیدن تسلیحات وعده داده شده غرب، اوکراین می‌تواند تا سه تیپ جدید تشکیل دهد.

مایکل کافمن، کارشناس مسائل روسیه در سازمان تحلیلی آمریکایی «سی‌ان‌ای» گفت: بخش مهم این بسته‌های کمکی خودروهای جنگی زرهی، توپخانه‌ها و مهمات هدایت‌شونده هستند. اندک تانک‌هایی که وعده داده شده، کم‌ اهمیت‌ترین بخش این کمک‌ها هستند.

آمریکا در ابتدا از ارسال تسلیحاتی که به آموزش‌های جدید نیاز داشت، خودداری می‌کرد. اما رفته رفته این رویکرد تغییر کرد.

آندریا کندال-تایلر، مقام سابق اطلاعاتی آمریکا گفت: ارسال این تسلیحات نشان می‌دهد که غرب به عزم اوکراین برای پس گرفتن خاکش رای اعتماد داده و نمی‌خواهد کی‌یف را به زور پای میز مذاکره ببرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.