نیروهای روس برای تخلیه نیروگاه زاپوریژیا آماده می‌شوند

double-quot تهران - جارپرس - رئیس شرکت دولتی انرژی هسته‌ای اوکراین گفت، نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه نیروهای روسی ممکن است برای ترک نیروگاه هسته‌ای بزرگ زاپوریژیا که در ماه مارس بلافاصله پس از تهاجم خود تصرف کردند، آماده شوند.
کد خبر : 107994
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 آذر 1401 - 10:05
نیروهای روس برای تخلیه نیروگاه زاپوریژیا آماده می‌شوند

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چنین حرکتی می‌تواند تغییری عمده در میدان جنگ در منطقه زاپوریژیا باشد که در جنوب شرق اوکراین واقع است و بخش‌های از آن در اشغال نیروهای روسی قرار دارد و از ابتدای جنگ تاکنون چندین باز خط مقدم در آن جابجا شده است.

در چند ماه گذشته گلوله‌باران اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا، که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای در اروپا محسوب می‌شود، خطر یک فاجعه هسته‌ای را گوشزد کرده است.

پترو کوتین، رئیس شرکت “انرژواتم” اوکراین در تلویزیون ملی گفت: در هفته‌های اخیر ما به طور موثر اطلاعاتی دریافت کرده‌ایم که نشان می‌دهد آنها (نیروهای روسی) احتمالاً در حال آماده شدن برای ترک نیروگاه هستند.

وی در توضیح این ادعای خود افزود: اولا اینکه گزارش‌های زیادی در رسانه‌های روسی هست که عنوان می‌کنند تخلیه این نیروگاه کاری است که ارزشش را دارد و شاید بد نباشد که کنترل این نیروگاه را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی واگذار کنیم. این امر احساس می‌شود که آنها دارند چمدان‌هایشان را می‌بندند و هر چیزی را که بتوانند می‌دزدند.

روسیه و اوکراین که محل بدترین حادثه هسته‌ای جهان در چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ بود، برای ماه‌ها بارها یکدیگر را به گلوله باران مجتمع راکتور زاپوریژیا متهم کرده‌اند که دیگر انرژی تولید نمی‌کند.

کوتین در پاسخ به این سوال که آیا هنوز خیلی زود نیست که درباره خروج نیروهای روسی از نیروگاه صحبت کنیم، در تلویزیون گفت: “خیلی زود است. ما اکنون چنین چیزی را نمی‌بینیم، اما آنها در حال آماده شدن (برای ترک) هستند.”

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.