0 نظر
152 بازدید

نگهداری ۲۵۰۰ جنین فریزشده در مرکزفوق تخصصی ناباروری استان مرکزی

double-quot

اراک – جارپرس – مسئول مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ جنین فریز شده از لقاح آزمایشگاهی به منظور استفاده در سال های آتی در این مرکز نگهداری می شود.

کد خبر : 21394
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 تیر 1396 - 4:16
نگهداری ۲۵۰۰ جنین فریزشده در مرکزفوق تخصصی ناباروری استان مرکزی

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا دکتر علی اصغر غفاری زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود :این جنین ها متعلق به بیش از ۴۰۰ زوج است که برای درمان به این مرکز مراجعه کرده اند.
وی اظهار کرد: این تعداد جنین به مدت سه سال نگهداری می شوند تا در صورت نیاز والدین در سال های آتی مورد استفاده قرار گیرد.
وی گفت: در لقاح مصنوعی و آزمایشگاهی ۱۰ تا ۲۰ تخمک بارور می شود و در روش های موجود یک یا ۲ تخمک به رحم مادر منتقل و بقیه فریز می شود تا در سال های آینده در صورت نیاز یا درخواست زوج ها مورد استفاده قرار گیرد.
وی توضیح داد: جنین های فریز شده در دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد زیر صفر و در محفظه های مخصوص نگهداری می شود و به هنگام خارج کردن این جنین ها از محفظه، شوک حرارتی به آن وارد شده و به دمای ۳۰ درجه سانتیگراد می رسد.
وی مزیت های روش نگهداری جنین فریز شده را جلوگیری از بیهوشی مجدد مادر، هزینه کمتر، جلوگیری از تحریک مجدد تخمک گذاری و حفظ شانس باردار شدن مادر دانست.
وی اظهار کرد: افرادی که به مرکز ناباروری مراجعه می کنند برای فریز جنین ۷ تا ۱۰ تخمک رها می کنند که حداقل باید از این تعداد ۸۰ درصد جنین داشته باشد در هر بار انتقال براساس سن بیمار و شرایط بدنی یک تا سه جنین انتقال پیدا می کند و بقیه جنین ها فریز شده تا از چندقلوزایی که برای مادر خطرناک است، جلوگیری شود.
وی گفت: نداشتن شرایط بارداری یکی از دلایلی است که والدین متقاضی فریز جنین هستند.
مسئول مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی، درباره هزینه نگهداری فریز جنین گفت: هزینه اولیه براساس ویژگی جنین یک میلیون ریال و نیز برای شارژ سالانه از متقاضیان گرفته می شود.
دکتر غفاری افزود: هنگام فریز جنین ۲ تا سه جنین روی یک نی قرارداده می شوند که بعدها هنگام انتقال قابل مصرف باشند و از ذوب خارج نشوند.
وی، در ادامه به انجماد اسپرم در این مرکز اشاره کرد و توضیح داد: برخی بیماران قبل از انجام شیمی درمانی به علت آسیب جدی سلول های جنسی متقاضی انجماد اسپرم در مرکز هستند.
کار ساخت و تجهیز مرکز فوق تخصصی درمانی و تحقیقاتی ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی از سال ۸۹ آغاز شده و اکنون این مرکز به متقاضیان درمانی از استان های قم، لرستان و خوزستان خدمات ارایه می دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.