0 نظر
155 بازدید

نگرانی و احساس خطر سیا از افشاگری های ویکی لیکس/اسناد این سایت کارکنان ما را به خطر می اندازد

double-quot
تهران – جارپرس – سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بامداد پنجشنبه در واکنش به اسناد منتشر شده در سایت ویکی لیکس در خصوص جاسوسی از رایانه ها و تلفن های همراه هوشمند، اعلام کرد: افشاگری ویکی لیکس با کمک به دشمنان آمریکا کارکنان ما را به خطر می اندازد.
کد خبر : 19860
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 19 اسفند 1395 - 8:38
نگرانی و احساس خطر سیا از افشاگری های ویکی لیکس/اسناد این سایت کارکنان ما را به خطر می اندازد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، سازمان سیا صحت اسناد منتشر شده از سایت ویکی لیکس در خصوص جاسوسی سیا از رایانه ها و تلفن های همراه هوشمند و وسایل خانگی در اقصی نقاط جهان را رد کرد.
هیتر فریتز هورنیاک سخنگوی سیا افزود: افکار عمومی آمریکا باید در خصوص انتشار اسناد در سایت ویکی لیکس نگران باشد، اقدامی که توانایی دستگاه اطلاعاتی آمریکا را در حمایت از آمریکا در برابر تروریست ها و دیگر دشمنان تضعیف می کند.
وی تاکید کرد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا حق انجام عملیات کنترل و مراقبت بر مردم آمریکا را ندارد و تاکنون چنین کاری را نیز نکرده است.
هیتر فریتز هورنیاک تاکید کرد که وظیفه سیا گردآوری اطلاعات از خارج برای حمایت آمریکا از تروریست ها و کشورهای متخاصم است.
تارنمای افشاگر ویکی لیکس سه شنبه در گسترده ترین افشاگری در طول تاریخ علیه فعالیت های سازمان اطلاعات مرکز آمریکا (سیا)، بیش از هشت هزار سند محرمانه از فعالیت های این سازمان از جاسوسی های گسترده و شیوه های جمع آوری اطلاعات از مردم در اقصی نقاط جهان پرده برداشت.
در این اسناد شیوه های جاسوسی سیا و نرم افزارهای مورد استفاده آن برای جاسوسی از رایانه ها، تلفن های همراه هوشمند و وسایل خانگی در اقصی نقاط جهان افشا شده است.
این اطلاعات فاش می کند که نرم افزارهای سیا حتی قادرند به ابزارهای خانگی همچون تلویزیون هوشمند و مودم های اینترنت نفوذ و از آنها برای جمع آوری اطلاعات و ضبط صدا استفاده کنند.
ادوارد اسنودن پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا نیز در این خصوص گفته بود که اسناد ویکی لیکس بار دیگر این واقعیت را ثابت می کند که سازمان های اطلاعاتی آمریکا تلفن های همراه به ویژه با نرم افزار ای.او. اس و اندروید را شنود می کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.