نگرانی از نتایج انتخابات در اروپا، قیمت جهانی طلا را بالا برد

double-quot
تهران – جارپرس – خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد در حالی که بازار منتظر سرنخ هایی است که نشان دهد نرخ بهره در امریکا چقدر افزایش خواهد یافت، نگرانی از نتیجه همه پرسی در هلند صبح روز چهارشنبه قیمت های طلا را اندکی بالا برد.
کد خبر : 20024
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 اسفند 1395 - 10:29
نگرانی از نتایج انتخابات در اروپا، قیمت جهانی طلا را بالا برد

به گزارش جارپرس از ایرنا به نقل از رویترز، با توجه به توافق سیاستگزاران بانک مرکزی آمریکا در مورد افزایش فوری نرخ بهره در این کشور، سرمایه گذاران امروز منتظر نتیجه نشست دو روزه آنها هستند.
در دسامبر (آذر-دی) گذشته بانک مرکزی آمریکا با سه بار افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۱۷ موافقت کرد.
قیمت آنی یا نقدی طلا در ساعت ۰۶:۰۸ صبح روز امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن با ۰٫۴ درصد افزایش نسبت به دیروز (سه شنبه) به یک هزار و ۲۰۳ دلار و ۳۱ سنت در هر اونس رسید.
هر اونس طلا در معاملات آتی بازار کامکس آمریکا نیز با ۰٫۱ درصد افزایش نسبت به روز گذشته به بهای یک هزار و ۲۰۳ دلار و ۳۰ سنت معامله شد.
سرمایه گذاران منتظر نتیجه همه پرسی هلند هستند، عاملی که صبح امروز موجب افزایش قیمت طلا شد.
پیش بینی می شود حزب آزادی در این کشور شانس کمی برای رسیدن به قدرت دارد، اما نتایج یک بررسی انجام شده که نشان می دهد نگرانی از انتخاب شدن این حزب راست افراطی که قصد اسلام زدایی در هلند را دارد به نگرانی ها در مورد به دست آمدن یک نتیجه غیرمنتظره از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که در ماه های آوریل (فروردین-اردیبهشت) و مه (اردیبهشت خرداد) برگزار می شود، دامن زده است.
«جفری هالی» تحلیلگر ارشد بازار ارز اواندای* آمریکا گفت: انتظار می رود خوشبینی بازار نسبت به افزایش قیمت امروز ادامه پیدا کند، زیرا نگرانی نسبت به نتیجه انتخابات هلند تقاضای فلز زرد را اندکی بالا می برد.
قیمت های طلا از اواخر فوریه (اواسط اسفند)که سطح قیمت نتوانست در بالای میانگین متحرک ۲۰۰ روزه آن یعنی یک هزار و ۲۶۱ دلار در هر اونس به افزایش خود ادامه دهد، کاهش پیدا کرد.
در بریتانیا نیز نگرانی ها در مورد دومین همه پرسی مستقل اسکاتلند افزایش یافته است.
شرایط نامطمئن به افزایش تقاضای دارایی های مطمئن مانند طلا کمک می کند و افزایش تقاضا نیز به نوبه خود سبب افزایش قیمت می شود.
«الکس تورندایک» تاجر شرکت ام کی اس پامپ هلند گفت: افزایش نرخ بهره در آمریکا موجب کاهش تقاضا و قیمت طلا می شود.
در بازار لندن و در ساعت یاد شده، قیمت هر اونس نقره با ۰٫۵ درصد افزایش نسبت به دیروز به ۱۶ دلار و ۹۲ سنت و قیمت پلاتین با ۰٫۹ درصد افزایش نسبت به دیروز به ۹۴۰ دلار و ۷۰ سنت رسید اما پالادیوم در سطح ۷۴۳ دلار و ۸۳ سنت ثابت ماند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.