نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های مهیج را از برنامه غذایی خود حذف کنید

double-quot تهران - جارپرس - رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه فردی که در دوران نقاهت قرار دارد باید غذاهای حاوی سرکه را بسیار کم مصرف کند، گفت: سعی کنیم نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های مهیج همچون قهوه و کافئین از برنامه غذایی حذف شود.
کد خبر : 68638
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 30 شهریور 1400 - 9:01
نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های مهیج را از برنامه غذایی خود حذف کنید

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، سیده سمیه اصغری اظهار کرد: امروزه شیوع بالای ویروس کرونا، خیلی از اطرافیان ما را در گیر خود ساخته؛ تغذیه مناسب و رژیم غذایی مطلوب به روند بهبودی افراد مبتلا کمک می‌کند .

وی تصریح کرد: پس از بهبودی فرد و رهایی‌اش از دام کرونا، یک دوره‌ توصیه می‌شود تا فرد با پرهیزهای غذایی که صورت می‌گیرد بتواند به حالت اولیه زندگی خود برگردد.

اصغری با بیان اینکه بعد از فروکش کردن علائم بیماری توصیه می‌شود حداقل تا ۱۴ روز نکات تغذیه‌ای رعایت شود، افزود: از مصرف غذاهای سنگین و حجیم جداً خودداری شود؛ مصرف غذاهای سرخ کردنی یا دیر هضم،  غذاهایی که مقدار چربی بالایی دارند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و به دلیل دیر هضم شدن برای کسانی که درگیری ریه دارند مشکل زا است چراکه به دلیل فشار معده، ریه فرد درگیر شده و روند درمان را برای فرد مختل می‌کند.

این متخصص تغذیه بیان کرد: مصرف غذاهای فست فودی، کنسروها و موادی که حاوی نگهدارنده هستند، باید از رژیم غذایی فرد در دوران ابتلا و نقاهت حذف یا محدود شوند .

اصغری با بیان اینکه فردی که در دوران نقاهت قرار دارد باید غذاهای حاوی سرکه را بسیار کم مصرف کند، ادامه داد: ممنوعیت استفاده از ترشی‌ها و مواد غذایی که در آنها سرکه وجود دارد توصیه می‌شود چرا که این مواد غذایی باعث تحریک و خشکی دستگاه غدایی شده و علائم فرد را تشدید می‌کند.

وی افزود: مصرف نمک باعث طولانی شدن دوران نقاهت می‌شود و همچنین استفاده از افزودنی‌هایی مانند رب گوجه فرنگی و ادویه‌هایی که در آن فلفل وجود دارد یا بدن به آن آلرژی دارد، پرهیز شود .

این کارشناس تغدیه بیان کرد: غذاهای آب پز شده علاوه بر محتوای پروتئینی_تقویتی خوبی که دارند، در روند درمان تاثیرگذار بوده و دریافت غذاهای پروتئینی مانند حبوبات، مغزها و تخم مرغ آب پز توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه افرادی که به تخم مرغ آلرژی ندارند حتما آن را در برنامه غذایی خود قرار دهند، تصریح کرد: مصرف مواد شیرین یا فرآورده‌های صنعتی مانند آبمیوه و مرباها محدود شود و برای کسانی که مشکل دیابت دارند مواد غذایی طبیعی جایگزین شود.

رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه همچنین سعی کنیم نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های مهیج همچون قهوه و کافئین از برنامه غذایی حذف شود، تصریح کرد: اگر فرد دچار اسهال شد از سبزیجات به میزان کمتری استفاده کند و اگر فرد قبل از ابتلا رژیم غذایی خاصی داشته است باید علاوه بر این نکات، رژیم غذایی خود را رعایت کند.

وی با اشاره به مصرف متعادل سیر و زنجبیل، افزود: مصرف مایعات به خصوص آب باید در رژیم غذایی فرد قرار گیرد و مصرف حداقل روزانه هشت لیوان آب مخصوصاً اگر فرد دچار تب یا اسهال باشد، به متابولیسم بدن کمک می‌کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.