0 نظر
132 بازدید

نوری المالکی: اظهارات مکرون در مورد الحشد الشعبی نقض حاکمیت عراق است

double-quot

تهران-جارپرس-«نوری المالکی» معاون رئیس جمهوری عراق در واکنش به سخنان اخیر «امانوئل مکرون» مبنی بر انحلال بسیج مردمی گفت: قانون اساسی فرانسه از عدم دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر سخن گفته است، بنابراین درخواست اخیر فرانسه برای انحلال این گروه، در تعارض با قانون اساسی این کشور و نقض حاکمیت عراق است.

کد خبر : 23925
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1396 - 4:34
نوری المالکی: اظهارات مکرون در مورد الحشد الشعبی نقض حاکمیت عراق است

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، المالکی در ادامه گفت: رئیس جمهوری فرانسه با مداخله مردودش در امور داخلی عراق که در آن خواستار انحلال یک موسسه رسمی و قانونی چون سازمان بسیج مردمی است، ما را غافل گیر کرد.
نخست وزیر پیشین عراق تصریح کرد: اراده خالصانه ما آن است که در مبارزه با تروریسم و در راه توسعه همه جانبه، با تمامی کشورهای دوست همکاری کنیم، اما در عین حال به هیچ کشوری اجازه نمی دهیم، خواست خود را بر اراده دولت و ملت عراق تحمیل کند.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: نیروهای مسلح عراقی، نیروهای پلیس فدرال، بسیج مردمی و اعضای عشایر همگی جزو نیروهای نظامی عراق هستند که در سنگری واحد در جنگ برای ریشه کن کردن تروریسم داعش فعالیت دارند.
مالکی در پایان از تمامی گروه های سیاسی عراقی خواست، در برابر اقدامات مداخله جویانه در امور داخلی عراق با هر عنوان و توجیهی، یک موضع یکسان اتخاذ کنند.
«سعد الحدیثی» سخنگوی دفتر العبادی نیز شنبه شب به سخنان مکرون واکنش نشان داد و گفت: الحشد الشعبی در مجلس عراق به عنوان یک نیروی نظامی رسمی به تصویب رسید، این گروه نماینده مردم عراق و بخشی از دستگاه امنیتی است.
مکرون روز شنبه در کاخ الیزه میزبان «نچیروان بارزانی» نخست وزیر منطقه کردستان عراق بود و در کنفرانس مطبوعاتی با وی مدعی شد: تمامی گروه های مسلح عراقی از جمله بسیج مردمی (الحشد الشعبی) منحل شود.
رئیس جمهوری فرانسه همچنین گفت:نیروهای بسیج مردمی در چند سال گذشته موقعیت خود در عراق را تثبیت کرده اند و اکنون زمان آن فرارسیده است تا بطور تدریجی منحل شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.