نهادهای قانونی درباره اثرات پارازیت‌ها شفاف اطلاع‌رسانی کنند

double-quot
تهران – جارپرس – رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: موضوع پارازیت‌ها نیاز به یک فتوای علمی معتبر دارد و نهادهای قانونی و مسئول باید به صورت شفاف در این زمینه اطلاع رسانی کنند.

کد خبر : 19056
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1395 - 7:07
نهادهای قانونی درباره اثرات پارازیت‌ها شفاف اطلاع‌رسانی کنند

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، علی نوبخت حقیقی درباره اطلاع رسانی‌های متعدد در زمینه مسئله پارازیت‌ها در کشور توضیح داد: به نظر من موضوع پارازیت به یک فتوای علمی معتبر در کشور نیاز دارد نه اینکه افرادی بیایند و هر کس نظر خودش را مطرح کند.
وی گفت: من هم مانند شما نکات مختلفی درباره اثرات پارازیت‌ها شنیده‌ایم،هم نکات مثبت در آ‌ن بوده است و هم نکات منفی و به نظر می‌رسد در این مورد ابهام وجود دارد که نباید باشد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: آنهایی که می‌گویند پارازیت‌ها برای سلامت مردم خطرناک است، ‌لازم نیست چیزی را اثبات کنند، بلکه آنهایی که می‌گویند خطری ندارد باید اثبات کنند.
وی گفت: برای این کار باید یکسری تحقیقات جامع در کشور صورت گیرد و مشخص شود و دقیقا اعلام کنند که این تحقیقات مثلا در فلان منطقه ابتدا روی حیوان و بعد تعدادی از انسانها انجام شده است و بی خطری و بی‌ضرری پارازیت‌ها اثبات شده است.
نوبخت افزود: این موضوع را استفاده کنندگان از پارازیت که ابزارهای لازم را برای این کار در اختیار دارند باید انجام دهند و شفاف در این مورد اطلاع رسانی کنند، ما نباید چیزی را اثبات کنیم، زیرا ابزار بررسی آن را در اختیار نداریم.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: من به عنوان نماینده مردم فقط می‌گویم،‌باید مراقب سلامت مردم باشیم و از سلامت مردم مراقبت کنیم، اگر بین مردم شیر توزیع می‌کنیم یا برنج وارد می‌کنیم یا به هر دلیل پارازیت ایجاد کنیم باید از سالم بودن آن مطمئن باشیم و بی‌ضرر بودن آن را برای انسان‌ها قبل از اقدام ثابت کنیم.
نوبخت گفت: ما نمایندگان مجلس درباره هر چه که به سلامت مردم مربوط است، حساس هستیم، بنابراین از نهادهای قانونی و مسئول می‌خواهیم که در مورد پارازیت‌ها نیز مانند هر مسئله دیگر مثل غذا، تحقیقات لازم را انجام دهند و نتایج آن را به اطلاع مردم برسانند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.