نمایندگان مجلس از دفاعیات وزیر دادگستری قانع نشدند

double-quot تهران - جارپرس - نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دفاعیات وزیر دادگستری در پاسخ به سوال نماینده شازند قانع نشدند.
کد خبر : 130649
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 مرداد 1402 - 9:40
نمایندگان مجلس از دفاعیات وزیر دادگستری قانع نشدند

به گزارش جارپرس از ایرنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، سوال محمود احمدی بیغش نماینده شازند و تعدادی دیگر از نمایندگان از امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری در دستور کار قرار گرفت.

درمتن سوال نماینده بیغش از وزیر دادگستری آمده است:«جناب آقای رحیمی علت دخالت شما در روند رسیدگی به پرونده های قضایی که مغایرت روشن با اصل ۱۶۰ قانون اساسی دارد چیست؟»

رحیمی وزیر دادگستری در توضیح جزییات این سوال اظهار داشت: احمدی بیغش از زمانی که نماینده شدند با یک تولید کننده به شدت درگیر بودند، اتهامات این فرد را بیان کردند که قابل پیگیری قضایی است.

وی افزود: این تولید کننده در زمانی که آقای بیغش نماینده شد یک واحد پتروشیمی در حوزه انتخابیه ایشان ایجاد کرده است و نماینده شازنده خواستار تعطیلی کارخانه ای است که ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده و می گوید که مشکل محیط زیستی دارد در حالی که سازمان محیط زیست و سازمان بازرسی اعلام کردند این واحد پتروشیمی هیچ مشکلی ندارد.

رحیمی اظهار داشت: با یک تولید کننده درگیر شده و می گوید که چرا برای این تولید کننده وقت ملاقات با رییس مجتمع قضایی گرفتید، آقای بیغش، آقای کریمی، بنده برای شما چقدر وقت ملاقات با مقامات قضایی گرفته ام؟ من فقط برای یک نماینده مجلس و تولید کننده وقت ملاقات گرفته ام، هیچ دخالتی نداشته ام،۸۷۰۰ نامه و ملاقات از سوی نمایندگان با مقامات قضایی تا امروز هماهنگ شده است و از نظر قانونی هیچ ایرادی ندارد.

در پایان وکلای ملت با ۸۰ رای موافق، ۱۴۰ رای مخالف، ۱۸ رای ممتنع، اعلام کردند که از پاسخ های وزیر دادگستری قانع نشده اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.