نماینده خوی: مردم به لوازم گرمایشی نیاز دارند

double-quot تهران - جارپرس - نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آسیب‌های جدی استفاده از زغال داخل چادر برای دو تن از همشهری‌هایش به دلیل کمبود لوازم گرمایشی گفت: قطعا اگر زودتر به داد مردم نرسیم این اتفاقات تلخ تکرار خواهد شد.
کد خبر : 114362
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 بهمن 1401 - 22:29
نماینده خوی: مردم به لوازم گرمایشی نیاز دارند

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، عادل نجف زاده با اشاره به آخرین وضعیت مناطق زلزله زده خوی و سفر سر زده رئیس جمهور به منطقه، بیان کرد: گسل خوی از سال ۹۸ تا به امروز نزدیک به شش بار لرزیده است و آخرین بار زلزله ای به بزرگی ۵/۹ ریشتر در خوی ایجاد کرد. این زلزله سبب شد تا بخش اعظمی از سازه های نامقاوم روستایی در ۷۲ روستا و منازل نامقاوم در حاشیه شهر از بین بروند. تا این لحظه بر اساس ارزیابی های صورت گرفته بالغ بر ۱۰ هزار واحد مسکونی  آسیب جدی دیده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: از همان ساعات اولیه مسئولان مرتبط از قبیل وزیر کشور، اورژانس کشور، وزیر بهداشت و بنیاد مسکن در جمع مردم حاضر شده و بازدیدهای لازم صورت گرفت. خوشبختانه این زلزله تلفات جانی نداشته است. اما نبود تلفات جانی دلیلی بر مهیب نبودن زلزله نیست. یک اشتباه اساسی که ما در نگاه به زلزله داریم این است که اگر زلزله مانند بم ۵۰ هزار کشته بر روی دست ما نگذارد، آن را مهیب تلقی نمی‌کنیم.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز بخش اعظمی از مردم در خوی به دلیل تکرار پس لرزه ها که بالای ۴ ریشتر نیز می‌باشد، در منازل خود نمی‌مانند. این پس لرزه‌ها سبب شده تا سازه‌های آسیب دیده بیشتر تخریب شوند. مردم به خاطر ترس از پس لرزه‌ها نمی‌توانند داخل منازل بروند. به همین خاطر نیاز ما به اسکان اضطراری بالا است. علی رغم این‌که ۴۰ هزار چادر تا الان توزیع شده و ۷۱ اسکان اضطراری در شهر ایجاد شده است، ما هنوز هم به اسکان تکی نیاز داریم. مردم نمی توانند خانه‌های خود را ترک کنند و بروند. مردم در منازل خود احشام دارند و متاسفانه دزدی‌هایی در حال انجام است. از این باب لازم است خدمات در شهر گسترش پیدا کند.

وی تاکید کرد: به لوازم گرمایشی به شدت نیاز داریم. سرما در منطقه بیداد می کند. بارش برف در ارتفاعات سرمای زودرس را برای منطقه به ارمغان آورده است‌. در سرمای زیر صفر درجه و بعضا منفی ۷ درجه در چادرها زندگی می کنند.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آسیب‌های جدی استفاده از زغال داخل چادر برای دو تن از همشهری‌هایش به دلیل کمبود لوازم گرمایشی گفت: قطعا اگر زودتر به داد مردم نرسیم این اتفاقات تلخ تکرار خواهد شد. روز گذشته فرمانده سپاه جناب آقای سلامی و فرمانده نیروی زمینی سپاه آقای پاکپور در منطقه حضور پیدا کردند. امروز نیز شخص رئیس جمهور به صورت سرزده از منطقه بازدید دارند.

نجف زاده در ادامه خاطر نشان کرد: امیدواریم با حضور رئیس جمهور و تمهید مقدمات در لایحه بودجه سال آتی شاهد نوسازی، بازسازی و مقاوم سازی منازل مردم در اسرع زمان باشیم. لحظه به لحظه سرما در حال افزایش است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.