صد روز با دولت مردم؛

نمایش حجاب ایرانی در آوردگاه جهانی اسپانیا

double-quot تهران- جارپرس-صدور مجوز از سوی شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان، برای اعزام دختران ایرانی به پیکارهای هندبال قهرمانی جهان در اسپانیا، نشان از اهمیت بخشیدن دولت به ورزش زنان در بخش قهرمانی است.
کد خبر : 76858
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آذر 1400 - 8:50
نمایش حجاب ایرانی در آوردگاه جهانی اسپانیا

به گزارش  جارپرس ازایرنا، یکصد روز از اقدامات دولت سیزدهم می‌گذرد. مقدمه‌ای از فعالیت‌های قوه مجریه که اثرات آن در همین مدت کوتاه در عرصه‌های مختلف از جمله ورزش بانوان مشاهده می‌شود.

یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در صدور مجوزهای شورای برون مرزی برای اعزام دختران هندبالیست به مسابقات جهانی اسپانیا است. موضوعی که سبب شد تا تیم ملی هندبال زنان برای نخستین بار با همت دولت سیزدهم با حجاب اسلامی راهی رقابت‌های جهانی شود.

نخستین دیدار تیم ملی هندبال زنان ایران برابر رومانی بود. دیداری که برای ورزش توپ و تور زنان یک دوره مهم تاریخی محسوب می‌شود. هر چند که دختران ایرانی این بازی را به حریف قدر خود واگذار کردند، اما حضور آنان با حجاب اسلامی و تاکید بر کرامت زن در میادین ورزشی موجب شد تا نگاه رسانه‌های جهان به سمت و سوی تیم ملی هندبال زنان ایران جلب شود. زیرا در این مسابقات حجاب وجه تمایز ملی‌پوشان ایران از سایر تیم‌های شرکت کننده در اسپانیا بود.

حجابی که مورد ستایش رسانه‌های اسپانیایی قرار گرفت. نشریه آ. اس اسپانیا در گزارشی حجاب را ویژگی ممتاز تیم ملی هندبال زنان ایران عنوان کرد و نوشت: تیم ملی هندبال زنان برای نخستین بار در مسابقات جهانی آن هم با حجاب اسلامی در اسپانیا شرکت کرده است.

همچنین «آدریان واسیله» سرمربی تیم ملی هندبال زنان رومانی نیز با تمجید از حجاب ملی‌پوشان گفت: برای حجاب (پوشش) اعضای تیم ملی هندبال زنان ایران احترام زیادی قائلم و امیدوارم تا پایان این مسابقات قهرمانی اسپانیا صبور باشند و به کار خود ادامه دهند.

توجه ویژه دولت به ورزش زنان و اعزام دختران ایرانی به بزرگ‌ترین تورنمنت هندبال جهان نشان داد که دولت سیزدهم در کنار تقویت فرهنگی به ورزش قهرمانی و افتخارآفرینی زنان ورزشکار کشورمان نیز اهمیت می‌دهد. هر چند ورزش به عنوان آوردگاهی برای نشان دادن ظرفیت‌های زنان ایرانی و کسب افتخار بین‌المللی تبدیل شده است اما می‌تواند در بعد فرهنگی نیز به یک رسانه تبلیغاتی برای ترویج ارزش‌های اسلامی در سطح جهان و المپیک تبدیل شود.

بیست و پنجمین دوره پیکارهای هندبال قهرمانی ۲۰۲۱ زنان جهان از ۱۰ آذر آغاز شده و تا ۲۸ همین در اسپانیا ادامه دارد. تیم ملی هندبال زنان ایران نیز برای نخستین بار در این رقابت‌ها حضور یافته است.

ملی‌پوشان در مرحله گروهی برابر تیم‌های نروژ، رومانی و قزاقستان شکست خورده و از صعود به جمع ۲۴ تیم برتر جهان بازماندند.

در ادامه این رقابت‌ها تیم ملی هندبال زنان ایران با قرار گرفتن در جایگاه چهارم مرحله گروهی راهی مسابقات پرزیدنت کاپ شد تا برای جایگاه ۲۵ تا ۳۲ جهان بجنگد.

در رقابت‌های این مرحله زنان ملی‌پوش هندبال ایران شنبه شب از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه به مصاف آنگولا رفت و بازی را با نتیجه ۴۱ بر ۹ واگذار کردند.

مسابقات این مرحله با نام «پرزیدنت کاپ» برگزار می‌شود. ملی‌پوشان ایران ۲۲ آذرماه از ساعت ۲۰ به مصاف کامرون می‌روند.

پیش از این تیم ملی هندبال زنان در پرزیدنت کاپ برابر ازبکستان متحمل شکست شده بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.