0 نظر
186 بازدید

نمایشگاه “موتیف در آثار هنرمندان مازندران”

double-quot

بابلسر – جارپرس – یک کارشناس رشته گرافیک از برگزاری از برگزاری نمایشگاه “موتیف در آثار هنرمندان مازندران” برای نخستین بار در بابل خبر داد.

کد خبر : 20519
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 - 4:20
نمایشگاه “موتیف در آثار هنرمندان مازندران”

 

 

 

شیلا ذبیح الهی گفت: در این نمایشگاه که به مدت ۶ روز برگزار می شود، آثار بیش از ۴۰ هنرمند جوان، آمیخته با نقوش ایرانی و اسلامی از شهرهای مختلف مازندران به معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

 

وی افزود: نقاشان مازندران در برپایی این نمایشگاه از تجارب استاد رحیم مولاییان هنرمند توانای مازندران نیز بهره مند می شوند.

 

این کارشناس رشته گرافیک در ادامه خود اذعان داشت: انسان از دیر باز با تفکیک میان عین گرایی و انتزاع در ذهن خود وارد حیطه تازه ای از اندیشه شد. شاید بتوان باور کرد که ابتدایی ترین تفکرات انتزاعی در انسان با اشکالی هندسی و غیر ترسیمی شکل گرفت که بر روی ماسه ها و یا اشیاء دست ساخته اجرا می کرد و این ضرورت درونی کردن تصویر تا به امروز نیز در اشکال مختلف در آثار هنرمندان دیده می شود.

 

وی ادامه داد: نقاشان جوان مازندران در کارگاهی به همیاری رحیم مولاییان بر آن شدند تا تحقیقی در خصوص موتیف و نقش مایه های ذهنی فرهنگ ایران داشته و آنرا به تجربه ای شخصی بدل کنند. از این رو ۴۰ هنرمند جوان با بررسی موتیف ها و نقوش ایرانی و اسلامی و همراه کردن آن با دیدگاه های خود کوشیدند بازنگری براین دستاورد تاریخی داشته باشند.

 

شیلا ذبیح الهی اظهار داشت: ۴۰ هنرمند مازندرانی از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت، ۸۰ اثر خود را در نگارخانه مولاییان به آدرس: بابل، کمربندی شرقی، بوستان ۱۸، نگارخانه مولاییان به نمایش می گذارند.

 

این فعال رشته گرافیک استان مازندران که دارای آثار متعدد هنری است، در پایان ضمن قدردانی از حمایت و همکاری های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابل در راستای برگزاری چنین نمایشگاهی، اسامی هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه را اعلام کرد.

 

این هنرمندان عبارتند از: مهشید هاشمی، رحیم مولاییان، مهوان امین نیا، شیلا ذبیح الهی، الهام طالب تبار، معصومه کاظمیان، مژگان یگانگی، مریم ورزی، عادله یوسف نیا، نکیسا ورعی، میثم شکری پور، عادل طبری، هدی علاقمند، فاطمه شریعتمداری، فاطمه تهم، آتنا رحیمی، محبوبه شیرخدا، سحر بزرگ نژاد، کوثر یعقوبی، فاطمه پور محمدی، لاله آقاجانی، منیژه یوسف نژاد، هانیه حسن زاده، فاطمه رضوی، انسیه طبری پور، خاطره صادقی، فاطمه زاهدی، سحر شکرالله زاده، کتایون باقرزاده، سارا پورعلی، سهیلا عزیزی، فاطمه طبری، سمیرا حبیب تبار، سارینا ذاکری، ثنا شاکری، میترا مهدی پور، مولود شیرافکن، مریم میرحسینی، سمانه رمضانی، الهام بیک نژاد، مارال غنمی، سمیرا قربانی، مریم ابراهیمی و ماجده بابانژاد.

 

موتیف از گرایش های رشته هنر می باشد که با در کنار هم قرار گرفتن اشکال بسیار کوچک حس خوبی به بیننده می دهد تا بتواند موضوع خاصی را در ذهن القا کند.

 

 

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.