نقش برخی کشورها در پیوستن جوانان تونسی به تروریست ها

double-quot

الجزیره – جارپرس – «هاله عمران»رئیس کمیته تحقیق درمجلس تونس درخصوص سفر جوانان این کشور به مناطق درگیری درجهان و پیوستن به گروه های تروریستی گفت: برخی کشورها و طرف های خارجی در اعزام آنان دست دارند.

کد خبر : 21546
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 20 تیر 1396 - 9:00
نقش برخی کشورها در پیوستن جوانان تونسی به تروریست ها

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا از شبکه رادیویی ‘موزاییک اف ام’ تونس، هاله عمران بدون نام بردن از کشور خاصی افزود: برخی طرف های خارجی و برخی کشورها در اعزام جوانان تونسی به روش های غیرقانونی و از طریق فرودگاه ها و همچنین از طریق مرزهای لیبی، دست دارند.
وی تصریح کرد: دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار جوان تونسی اکنون در کانون درگیری ها در منطقه درحال فعالیت اند و این رقم قابل افزایش است.
در همین راستا، «الصحبی بن فرج»نماینده مجلس تونس نیز دفتر مجلس مردمی این کشور را متهم کرد که فعالیت کمیته تحقیق پارلمانی را درخصوص افرادی که در شبکه های اعزام جوانان تونسی به کانون های تنش و درگیری دست دارند، تعطیل کرده است.
وی افزود: این کمیته، پنج ماه پیش نامه ای به پارلمان فرستاده اما تاکنون پاسخی در این خصوص دریافت نکرده است.
«لیلی الشتاوی»معاون کمیته تحقیق مجلس تونس درخصوص شبکه های اعزام جوانان تونسی به مناطق درگیری ها در جهان نیز تاکید کرد که باید برای پرونده حدود ۳۰هزار جوان تونسی که از سفر آن ها به مناطق درگیری جلوگیری شده،اهمیت قائل شد و آن ها را زیر نظر گرفت به ویژه اینکه بسیاری از آن ها به دانشگاه های محل تحصیل خود بازگشته اند.
از سوی دیگر وزارت کشور تونس اعلام کرد طی ماه رمضان گذشته، پنج گروه تکفیری، شناسایی و متلاشی و طرح های آن ها خنثی شده است و همچنین ۵۶ تکفیری که در خصوص پیوستن افراد به یک سازمان تروریستی دست داشتند، دستگیر شدند و همچنین طی این مدت هفت تن از اشخاص تحت تعقیب در خصوص مسائل تروریستی دستگیر شدند.
چند ماه پیش «لهادی المجدوب» وزیر کشور تونس گفت که حدود سه هزار تروریست تونسی در کنار گروه‌های تروریستی در سوریه، لیبی و مناطق دیگر می‌جنگند.
وی طی سخنانی در نشست کمیته پارلمانی ویژه کشف شبکه‌های اعزام جوانان تونسی به کانون‌های بحران گفت : ۶۰ درصد از تروریست‌های تونسی درسوریه، ۳۰ درصد در لیبی و بقیه درمناطق مختلف جهان حضور داند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.