نفتالی بنت: پوتین قول داد که زلنسکی را نمی‌کشد

double-quot تهران - جارپرس - نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی که در آغاز جنگ روسیه با اوکراین برای مدت کوتاهی به عنوان میانجی‌گر فعال بود، می‌گوید که از رئیس جمهوری روسیه قول گرفته بود که همتای اوکراینی خود را نکشد.
کد خبر : 114335
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 بهمن 1401 - 22:02
نفتالی بنت: پوتین قول داد که زلنسکی را نمی‌کشد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نفتالی بنت، یکی از معدود رهبرانی بود که با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جریان سفری کوتاه به مسکو در مارس ۲۰۲۲ و در جریان جنگ اوکراین صحبت کرد.

در حالیکه به نظر می‌رسد تلاش‌های میانجی‌گری بنت برای پایان دادن به جنگ اوکراین راه به جایی نبرده، اظهارات او در مصاحبه‌ اخیرش، دیپلماسی پشت پرده و تلاش‌های فوری را با هدف به پایان رساندن سریع درگیری در اوکراین مشخص کرد.

وی در مصاحبه خود از پوتین پرسید که آیا می‌خواهد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین را بکشد یا خیر؟ و پوتین پاسخ داده است: من نمی‌خواهم او را بکشم.

نخست وزیر سابق اسرائیل همچنین گفت که بعداً درباره تعهد پوتین به زلنسکی اطلاع رسانی کرده است.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در ادامه گفت، پوتین از وعده خود برای خلع سلاح اوکراین صرف نظر کرد و زلنسکی قول داد به ناتو نپیوندد.

بنت که برای مقام نخست وزیری اسرائیل فردی عمدتاً ناآزموده بود با شروع جنگ اوکراین فقط شش ماه به عنوان نخست وزیر خدمت کرد و پس از اینکه اسرائیل را در موضع میانجی‌گری روسیه و اوکراین قرار داد، به طور غیرمنتظره ای خود را وارد دیپلماسی بین المللی کرد.

اسرائیل از یک طرف روابط خوب خود با کرملین را در مواجهه با ایران استراتژیک می‌داند، اما خود را با کشورهای غربی همسو می‌کند و همچنین به دنبال حمایت از اوکراین است.

وی همچنین گفت: کشورهای غربی جلوی مذاکرات بین روسیه و اوکراین را گرفته‌اند. هرچه انجام دادم در دوران میانجی‌گری با آمریکا، آلمان و فرانسه با جزئیاتش ارائه کردم. اما آنها جلوی مذاکرات را گرفتند.

وی افزود، غرب تصمیم گرفته تا به حملاتش علیه پوتین ادامه دهد و مذاکرات را متوقف کند.

مذاکرات روسیه و اوکراین در پایان فوریه ۲۰۲۲ و پس از آغاز جنگ شروع شد. اما آخرین دور آن در استانبول به تاریخ ۲۹ مارس سال گذشته میلادی بود و از آن زمان مذاکرات، متوقف شده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.