نظارت مرکز بهداشت اصفهان بر موکب‌های اربعین حسینی

double-quot تهران- جارپرس-مسئول روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مرکز بهداشت اصفهان بر فعالیت موکب‌های اربعین حسینی که از این استان در عراق مستقر هستند، نظارت دارد.
کد خبر : 132832
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 شهریور 1402 - 13:57
نظارت مرکز بهداشت اصفهان بر موکب‌های اربعین حسینی

به گزارش جارپرس  از ایرنا کیومرث طالبی  افزود: این نظارت با هدف بررسی شرایط بهداشتی موکب‌ها و ارتباط با رابطان بهداشتی آنها بمنظور ارتقای سطح خدمات‌رسانی به زائران انجام می شود.

وی اظهار داشت: پنج نفر از بازرسان بهداشت اصفهان در مسیر نجف به کربلا و همچنین شهر کربلا مستقر هستند و به نظارت و بازرسی از شرایط بهداشتی موکب های استان می‌پردازند.

طالبی با بیان اینکه بازرسان مرکز بهداشت اصفهان به تجهیزاتی مانند حرارت سنج غذایی، تست میکروبی و کُلرسنج مجهزند، اضافه کرد: اگر آنها در بازرسی از موکب ها، نواقصی را مشاهده کنند آن را به رابطان بهداشت گوشزد می‌کنند تا برطرف شود.

وی با بیان اینکه قبل از استقرار موکب‌ها در عراق، مقرر شد که هر یک از آنها یک رابط بهداشت تعیین کنند، اضافه کرد: با همکاری ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان، رابطان بهداشت موکب‌ها به مرکز بهداشت اصفهان معرفی شدند و برای آنها کلاس های آموزشی برگزار شد.

طالبی، هدف از برگزاری این دوره آموزشی را توانمندسازی رابطان بهداشت موکب‌های اصفهان در زمینه مسائل بهداشتی و سلامت دانست و خاطرنشان کرد: در این کلاس ها، مباحث آموزشی در باره بیماری های واگیر، تغذیه در هوای گرم، مقابله با گرمازدگی، شرایط ذبح، کُلرسنجی آب و بهداشت حرفه ای و محیط ارائه شد.

مسئول روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: شرایط بهداشتی موکب های استان در اربعین امسال ثبت می‌شود و در باره مواردی که از نظر بهداشتی دچار مشکل بودند، مذاکره صورت می گیرد تا در اربعین سال آینده، اصلاح و برطرف شود.

وی افزود: اگر موکبی پس از دادن تذکر لازم، نسبت به رفع مسائل بهداشتی خود اقدام نکند در آخرین مرحله مجوز آن لغو خواهد شد.

طالبی همچنین با بیان اینکه از موکب‌های اربعین استان اصفهان، در ۲۸ موکب به جز خدمات تغذیه و اسکان، خدمات پزشکی نیز به زائران ارائه می شود، تاکید کرد: سه موکب از استان نیز بطور تخصصی در زمینه خدمات پزشکی فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان مرکز بهداشت اصفهان بصورت برخط(آنلاین) نیز با رابطان بهداشت موکب های استان در عراق در ارتباط هستند تا مشکلات احتمالی آنها را پیگیری کنند، افزود: امسال نخستین بار است که کار جامع و بزرگی برای ارتباط مرکز بهداشت با رابطان بهداشتی موکب های اربعین استان انجام شده است.

حدود ۱۶۰ موکب از استان اصفهان به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.