0 نظر
231 بازدید

نصیحت فرانسه به حریری درباره تشکیل دولت لبنان

double-quot تهران - جارپرس - منابع لبنانی از پیشنهاد فرانسه به نخست‌وزیر مکلف لبنان درباره رسیدن به راهکاری درخصوص تشکیل دولت که مورد قبول همگان باشد، خبر دادند.
کد خبر : 43417
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 دی 1399 - 15:41
نصیحت فرانسه به حریری درباره تشکیل دولت لبنان

به گزارش جارپرس از ایسنا، روزنامه الجمهوریه لبنان به نقل از منابع آگاه اعلام کرد، مذاکراتی با هدف نجات پرونده تشکیل دولت در جریان است و در این راستا فرانسه پیشنهادی در قالب نصیحت به سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان داده است.

این روزنامه نوشت: فرانسه پیشنهاد داده که دیداری میان سعد حریری و جبران باسیل، رئیس جریان ملی آزاد لبنان برای رسیدن به توافق‌هایی جهت تشکیل هرچه زودتر دولت برگزار شود.

این منابع اعلام کردند، برای فرانسه فرقی ندارد دیدار میان حریری و باسیل به صورت علنی برگزار شود یا محرمانه. مهم این است که این دیدار به حل اختلافات درباره دولت منجر شود. این پیشنهاد در سایه انصراف فرانسه از ایفای نقش مستقیم درباره پرونده دولت در زمان کنونی به دلیل تحولات خود این کشور ارائه شده است.

حریری اکتبر به تشکیل دولت مکلف شد و تعهد داد فورا دولتی تشکیل دهد که قادر به احیای نقشه راه فرانسه باشد اما اختلافات سیاسی قدیمی مذاکرات تشکیل دولت را ناکام گذاشته است و این درحالی است که آژانس‌های سازمان ملل نسبت به فاجعه اجتماعی در لبنان به دلیل پیامدهای انفجار بندر بیروت و همچنین بحران اقتصادی و کرونا هشدار می‌دهند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.