0 نظر
115 بازدید

طحان نظیف در نشست خبری تشریح کرد:

نظر شورای نگهبان در مورد خواصی که آتش بیار آشوب‌ها شدند/صف مردم از اغتشاش‌گران جدا شده است

double-quot تهران- جارپرس--سخنگوی شورای نگهبان در مورد تاثیر اظهارات اخیر برخی خواص در بررسی صلاحیت آن‌ها گفت:معیارهای قانونی روشن است، اگر اظهارات افراد برخلاف قانون باشد، ازسوی مراجع قانونی به ما اعلام می‌شود و ما در بررسی صلاحیت‌ها به آنها رسیدگی می‌کنیم.
کد خبر : 103304
تاریخ انتشار : شنبه 16 مهر 1401 - 9:52
نظر شورای نگهبان در مورد خواصی که آتش بیار آشوب‌ها شدند/صف مردم از اغتشاش‌گران جدا شده است

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس است که چندین بار در رفت و آمد در مجلس و شورا نگهبان بود بار دیگر در شورا بررسی شد این بار هیچ ایراد محتوایی از سوی ما گرفته نشد و فقط اشکال به عدم استفاده از کلمات فارسی بود.

وی افزود: درخواست ما از مجلس این است که در استفاده از واژگان فارسی دقت داشته باشند البته اخیرا در مجلس این طرح اصلاح شده که در حال ارسال به مجلس است ، ما در صورت بررسی مجدد نظر شورا را اعلام می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: طرح اصلاح ماده ۱۲۲ آیین نامه داخلی مجلس درباره رای گیری الکترونیکی نمایندگان مجلس برخلاف شرع موازین قانونی نبود و به قانون تبدیل شد.

وی افزود: در لایحه موافقت نامه بین ایران و مجمع مجالس آسیایی چند ایراد وجود داشت‌ که یکی استفاده از عبارات غیر فارسی که مغایر با اصل ۱۵ قانون و دیگری درج تاریخ به میلادی مغایر اصل ۱۷ قانون شناخته شد.

طحان نظیف گفت: اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص وصعب العلاج از دولت دریافت شد و بدون ابهامی مورد تایید قرار گرفت.

اظهارات خواص در مورد آشوب‌ها در بررسی صلاحیت آن‌ها رسیدگی می‌شود

طحان نظیف در پاسخ به سئوالی درباره اظهارات اخیر معدود مسئولان که موجب التهاب بیشتر درکشور شده‌اند آیا این اظهارات در زمان بررسی صلاحیت آنها اعمال می‌شود،گفت: معیارهای قانونی روشن است، اگر اظهارات افراد برخلاف قانون باشد، ازسوی مراجع قانونی به ما اعلام می‌شود و ما در بررسی صلاحیت‌ها به آنها رسیدگی می‌کنیم.

وی در مورد اتفاقات اخیر در کشور گفت: آنچه در هفته‌های اخیر اتفاق افتاد فراتر از اعتراض به شکل متعارف بود، قانون اساسی راهپیمایی به شکل قانونی را به رسمیت شناخته ولی این روزها اعتراض به اغتشاش کشیده شده است که همراهی بیگانگان نیز کاملا در آن به چشم می‌خورد، در این میان مردم با اغتشاشات همراهی نکردند و صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند و دشمنان نتوانستند به اهداف خود برسند.

ادامه دارد…

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.