0 نظر
192 بازدید

نجات ۱۴۴مسافر گرفتار در برف و کولاک آذربایجان شرقی

double-quot
تبریز – جارپرس – نجاتگران جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی طی ساعات اولیه امروز / دوشنبه/ در جاده های مواصلاتی استان ۱۴۴ مسافر گرفتار در برف و کولاک را نجات دادند.

کد خبر : 20149
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 فروردین 1396 - 9:00
نجات ۱۴۴مسافر گرفتار در برف و کولاک آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، به دنبال ورود سامانه بارشی به استان و بارش برف همراه با کولاک از ساعات عصر یکشنبه، جمع زیادی از مسافران نوروزی و روز طبیعت هنگام بازگشت به شهرها و روستاهای خود از حرکت بازماندند که عوامل هلال احمر بلافاصله در عملیات های مختلف اقدام به رهاسازی از وضعیت جوی و اسکان آنها شدند.
نجاتگران جمعیت هلال احمر استان مستقر در پایگاه های امداد جاده ای شهید باقری یوزبند کلیبر، شهید میکائیل عزیزی اهر، شهید ابوالقاسم جعفری بیلوردی هریس، شهید رحمت الله اوهانی مرند، شهید محمدتقی اباذری و صائین سراب از شامگاه گذشته تا بامداد امروز/ دوشنبه/ با تمام توان به کمک خودروهای گرفتار در برف و کولاک شتافته و ضمن کمک به هدایت خودروها، تعداد ۱۴۴ تن از هموطنان را در پایگاه ها و اماکن عمومی و در بعضی از نقاط در منازل روستاییان با کمک اهالی روستاها اسکان دادند.
هلال احمر آذربایجان شرقی بسته های غذایی نیز در میان مردم گرفتار در برف و بوران توزیع کرده است.
به گزارش ایرنا، ورود سامانه بارشی از روز گذشته به آذربایجان شرقی باعث افت شدید دما و بارش برف در بیشتر مناطق شهری و روستائی این استان شده است.
شرایط جوی کنونی و سامانه بارشی تا روز چهارشنبه بر استان حاکم خواهد بود.

*** لغزندگی جاده های آذربایجان شرقی همراه با مه غلیظ
مرکز مدیریت راه های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی اعلام کرد: در حال حاضر تمامی جاده های مواصلاتی این استان به دلیل بارش برف و باران لغزنده بوده و در پاره ای از مناطق همراه با مه غلیظ است.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا، هم اکنون در اغلب جاده های استان بارش برف ادامه دارد و محورهای اهر- تبریز، اهر- کلیبر و هشترود – مراغه با مه غلیظ همراه بوده و لازم است رانندگان در این محورها خودروهای خود را به زنجیر چرخ مجهز و با رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئنه رانندگی کنند.
بنا بر اعلام مرکز مدیریت راه های آذربایجان شرقی، در حال حاضر تمامی محورهای اصلی و فرعی استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.
گزارش اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی نیز حاکی است، هم اکنون در تمامی شهرهای ۲۱ گانه استان بارش برف و باران ادامه دارد و در مناطق کوهستانی این بارش به صورت کولاک است.
شهرستان هریس با چهار درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین و شهرستان جلفا با شش درجه سانتی گراد بالای صفر معتدل ترین نقاط آذربایجان شرقی هستند.
دمای کنونی هوای تبریز نیز صفر درجه سانتی گراد همراه با بارش برف است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت با افت ۱۲ درجه ای مواجه است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.