0 نظر
150 بازدید

نتایج رتبه بندی دانشگاه ها در سال ۹۶ – ۹۷ اعلام شد

double-quot
تهران – جارپرس – نتایج رتبه ‌بندی دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور توسط پایگاه استنادی علوم جهان منتشر شد که بر این اساس، ۱۹۲ دانشگاه و موسسه پژوهشی مورد ارزیابی قرار گرفتند.
کد خبر : 29747
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 - 12:19
نتایج رتبه بندی دانشگاه ها در سال ۹۶ – ۹۷ اعلام شد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، نتایج این رتبه ‌بندی دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور مربوط به سال ۹۷-۹۶ است.
محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) در این باره، اظهار کرد: در رتبه‌بندی سال ۹۶- ۹۷ در مجموع ۱۹۲ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد، ۸۴ دانشگاه جامع، ۲۹ دانشگاه صنعتی، ۴۵ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، ۴ دانشگاه هنر و ۳۰ موسسه پژوهشی حضور دارند.
بر اساس اعلام گروه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی کشور در ISC، در رتبه‌بندی منتشر شده بخشی از اطلاعات توسط دانشگاه ‌ها و موسسات از طریق پرسشنامه الکترونیکی گروه رتبه‌ بندی جمع آوری و بخشی دیگر از اطلاعات مورد نیاز رتبه ‌بندی که پژوهش محور بوده‌اند نیز توسط کارشناسان گروه رتبه‌بندی ISC از پایگاه‌ های اطلاعاتی WoS و ISC گردآوری و محاسبه شد.
نظر به فعالیت‌ های متفاوت مراکز آموزشی در کشور و تفاوت بین آنها، نتایج رتبه‌بندی ISC در پنج زیر گروه دانشگاه ‌های جامع، دانشگاه ‌های صنعتی، پژوهشگاه‌ ها، دانشگاه‌ های هنر و دانشگاه ‌های علوم‌پزشکی ارائه می‌شود.
۸۴ دانشگاه از دانشگاه های جامع کشور در رتبه بندی سال ۱۳۹۶-۹۷ حضور داشته اند و دانشگاه تهران همچون سال های گذشته رتبه اول را در بین دانشگاه های جامع به خود اختصاص داده است.
۱۰ دانشگاه برتر جامع در رتبه بندی سال ۹۶ – ۹۷ شامل تهران، تربیت مدرس، فردوسی مشهد، شیراز، تبریز، شهید بهشتی، اصفهان، بوعلی سینا، کاشان و یاسوج است.
۲۹ دانشگاه از دانشگاه های صنعتی کشور در رتبه بندی سال ۱۳۹۶-۹۷ حضور داشته اند و دانشگاه صنعتی شریف رتبه اول را در بین دانشگاه های صنعتی به خود اختصاص داده است.
۵ دانشگاه برتر صنعتی در رتبه بندی ۹۶ – ۹۷ نیز معرفی شدند که دانشگاه های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت، صنعتی اصفهان، صنعتی نوشیروانی بابل در این فهرست قرار دارند.
۴۵ دانشگاه از دانشگاه های علوم پزشکی کشور در رتبه بندی سال ۱۳۹۶-۹۷ حضور داشته اند که دانشگاه علوم پزشکی تهران همچون سال های گذشته رتبه اول را در بین دانشگاه های علوم پزشکی به خود اختصاص داده است.
همچنین ۱۰ دانشگاه برتر پزشکی در رتبه بندی ۹۶ – ۹۷ را علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، تبریز، مشهد، شیراز، اصفهان، ایران، علوم بهزیستی و توانبخشی، جندی شاپور اهواز، مازندران تشکیل می دهند.
علاو بر این ۴ دانشگاه از دانشگاه های هنر کشور در رتبه بندی سال ۱۳۹۶-۹۷ حضور داشته اند و دانشگاه هنر اصفهان رتبه اول را در بین دانشگاه های هنر را به خود اختصاص داده است.
دانشگاه های هنر اصفهان، تبریز، تهران وشیراز چهار دانشگاه برتر هنر در رتبه بندی سال ۹۶ – ۹۷ شناخته شدند.
بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، ۳۰ پژوهشگاه و موسسه پژوهشی در رتبه بندی سال ۱۳۹۶-۹۷ حضور داشته اند و پژوهشگاه دانش های بنیادی رتبه اول را در بین پژوهشگاه و موسسه پژوهشی را به خود اختصاص داده است.
پژوهشگاه های دانش های بنیادی، پلیمر و پتروشیمی ایران، مواد و انرژی، رویان و صنعت نفت به ترتیب جایگاه اول تا پنجم در جمع ۳۰ پژوهشگاه برتر کشور را به خود اختصاص داده اند.
با توجه به تغییرات در روش شناسی مرتبط با پژوهشگاه ها و نیز با توجه به ماهیت متفاوت فعالیت ها و ماموریت های موسسه های پژوهشی که بیشتر در زمینه پژوهشی فعالیت دارند، تغییراتی در روش شناسی معیار آموزش و معیار فعالیت های اجتماعی، اقتصادی و صنعتی مرتبط به پژوهشگاه ها و موسسات پژوهشی ایجاد و مبالغ قراردادهای تحقیقاتی به شاخص ها اضافه شد.
وضعیت دانشگاه‌ های جامع، دانشگاه‌ های صنعتی، پژوهشگاه ‌ها، دانشگاه‌ های هنر و دانشگاه‌ های علوم‌پزشکی بر روی وبگاه گروه رتبه بندی به نشانی ur.isc.gov.ir نمایش داده شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.