نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه: عادت بد آمریکا و اتحادیه اروپا دخالت در امور منطقه است

double-quot
بیروت – جارپرس – « مارلین لوپن» رئیس حزب «جبهه ملی» و نامزد انتخابات ۲۰۱۷ ریاست جمهوری فرانسه گفت: معتقدم آمریکا و اتحادیه اروپا عادت های بدی دارند و از جمله آنها دخالت در امور منطقه است و در نتیجه اوضاع جهان به جای اینکه بهبود یابد، بسیار بد شده است.

کد خبر : 19562
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 اسفند 1395 - 6:14
نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه: عادت بد آمریکا و اتحادیه اروپا دخالت در امور منطقه است

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، لوپن که برای ملاقات با مقامات لبنانی به این کشور سفر کرده است، در گفت وگو با خبرنگاران افزود: به نظر می رسد همه جهان عرب باید راهی برای پایان اوضاع کنونی در سوریه و لیبی بیابد و من از هر گامی که هدف آن برقراری صلح در منطقه باشد، حمایت می کنم.
وی شامگاه یکشنبه وارد بیروت شد و روزهای دوشنبه و سه شنبه با ژنرال « میشل عون» رئیس جمهوری،« سعد حریری» نخست وزیر، « جبران باسیل» وزیر خارجه، « سامی جمیل» رئیس حزب الکتائب، « سمیر جعجع» رئیس حزب « نیروهای لبنانی»، کاردینال« بشاره راعی» رهبر مسیحیان مارونی لبنان دیدار و گفت وگو کرد.
رئیس حزب جبهه ملی فرانسه از پوشاندن موهای سرش برای ملاقات با شیخ « عبداللطیف دریان» مفتی کل اهل سنت لبنان امتناع و دارالفتوای لبنان را بدون ملاقات با شیخ دریان ترک کرد.
دفتر دارالفتوای لبنان این اقدام لوپن را « ناشایست» توصیف کرد.

رئیس حزب جبهه ملی فرانسه در پاسخ به سوالی گفت: با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه ارتباطی ندارم و مانند برخی از سیاستمداران و مقامات فرانسوی با او ملاقات نکرده ام اما معتقدم اگر نظام کنونی سوریه نباشد، گروه داعش حاکم می شود و سوریه فرو می پاشد.
وی افزود:در صورت سقوط نظام سوریه جایگزنی بجز گروه داعش وجود ندارد، بنابراین بقای بشار اسد و نظام کنونی سوریه به نفع فرانسه است.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه تاکید کرد:بارها گفته و تکرار کرده ام که به نفع فرانسه نیست در امور سوریه دخالت نظامی کند.
لوپن خاطرنشان کرد:مداخلات ما نباید به بیشتر خطرناک تر شدن اوضاع و تقویت گروه های تندرو تکفیری که امروز بزرگترین خطر برای فرانسه هستند، منجر شود.
رئیس حزب جبهه ملی فرانسه تصریح کرد:اکنون که قدرت داعش در حال کاهش است، همه می توانند به دیپلماسی در منطقه اعتماد کنند.
وی در واکنش به اعتراض همپیمانان لبنانی آل سعود به موضعش در خصوص ترجیح بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به گروه تروریستی تکفیری داعش، تاکید کرد که من موضع خود را بسیار روشن گفتم زیرا فرانسه قربانی مستقیم حمله های داعش است بنابراین باید فرانسوی ها را از خطر داعش دور کنیم و مصلحت فرانسه در باقی ماندن بشار اسد رئیس جمهوری سوریه است.
لوپن گفت:جبهه ملی فرانسه با جنگ علیه عراق مخالف بود و امروز هم مخالف هرگونه دخالت در لیبی و سوریه هستیم ، جنگ علیه عراق به ایجاد داعش منجر شد و عملیات در لیبی به هرج و مرج در این کشور منجر شده است و هرگونه عملیات در سوریه هم موفقیت آمیز نخواهد بود.
وی در پاسخ به سوالی خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا زمانی که مرزهایش را به روی پناهجویان باز کرد ، کمک های به کشورهای منطقه را که میزبان پناهجویان هستند کاهش داد.
رئیس حزب جبهه ملی فرانسه با بیان اینکه لبنان تحمل بیش از یک میلیون پناهجوی سوری را ندارد، افزود: در همه خاک سوریه جنگ نیست و سوریه باید با همکاری جامعه جهانی گام هائی را برای بازگشت پناهجویان واقامت آنها در مناطق امن بردارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.