نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه: عاملان جنایت کرمان مجازات شوند

double-quot مسکو-جارپرس- سرگئی بابورین فعال سیاسی و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در پیام تسلیتی ضمن ابراز همدردی با مردم ایران در پی وقوع جنایت تروریستی در کرمان،‌ بر حق جمهوری اسلامی ایران در مجازات مجرمان این حمله تأکید کرد.
کد خبر : 137539
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 14 دی 1402 - 11:37
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه: عاملان جنایت کرمان مجازات شوند

به گزارش جارپرس رئیس حزب «اتحاد ملت روسیه» در این پیام که نسخه‌ای از آن روز پنجشنبه در اختیار دفتر ایرنا در مسکو قرار گرفت، افزوده است: در آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی، ایالات متحده با کشتن ژنرال قاسم سلیمانی و همراهانش در فرودگاه بغداد دست به اقدام تروریستی بین المللی زد. آمریکا حتی سعی نکرد این واقعیت را پنهان کند که اقدام تروریستی خود به دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا انجام شده است.
بابورین گفت: در آغاز سال ۲۰۲۴ نیز زمانی که ده ها هزار نفر برای گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی رفتند، دو انفجار مهیب در آرامگاه وی در نزدیکی مسجد صاحب الزمان کرمان رخ داد که منجر به کشته و مجروح شدن ده‌ها تن شد.
وی افزود: حزب اتحاد ملت روسیه به قربانیان، بستگان و دوستان قربانیان و کل مردم ایران در ارتباط با این فاجعه تسلیت عمیق می‌گوید.
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرد که سازمان دهندگان و عاملان این جنایت تروریستی مشخص و مجازات شوند.
بابورین در این پیام افزود: شکی نداریم که پشت این جنایت فجیع، تلاشی برای تحریک جمهوری اسلامی ایران به دنبال پاسخی سخت و آغاز جنگ در خاورمیانه است که آمریکا، اسرائیل، انگلیس و فرانسه از دیرباز به آن علاقه مند بوده‌اند اما ما بر این باوریم که نباید اجازه داد رؤیاهای غرب محقق شود.
معاون پیشین دومای دولتی روسیه با بیان اینکه مسکو ضامن عدالت جهانی بوده و خواهد بود،‌ ادامه داد:‌ تروریسم بین المللی که ایالات متحده حامی و سازمان دهنده آشکار آن است، باید متوقف شود.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.