0 نظر
210 بازدید

نابغه در اندیشه فتح پاریس

double-quot تهران-جارپرس- تلاش‌ها و تمرینات سهراب مرادی دارنده مدال طلای المپیک ریو و گذر وی از کابوس مصدومیت، حکایت از برنامه‌ریزی ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران برای کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۴ پاریس دارد.
کد خبر : 79137
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400 - 8:00
نابغه در اندیشه فتح پاریس

به گزارش  جارپرس ازایرنا، نام «سهراب مرادی» با طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو و قهرمانی‌های متوالی این ورزشکار در دسته ۹۴ و ۹۶ کیلوگرم گره خورده است، نابغه‌ای که برای ادامه مسیر زندگی قهرمانی مدال طلا المپیک توکیو را هدف قرار داد،  اما مصدومیت کتف موجب دور شدن وی از امتیازات گزینشی المپیک شد؛ المپیکی که حریفان مرادی با وزنه‌های بسیار کمتر از او توانستند نشان طلا این دوره از بازی‌ها را کسب کنند.

«فارس الباخ» قطری در المپیک توکیو در حالی با مهار مجموع ۴۰۲ کیلوگرم به مدال طلا رسید که این رکورد ۱۴ کیلوگرم کمتر از رکورد شخصی سهراب مرادی در دسته ۹۶ کیلوگرم بود. همچنین در مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری جهان پارادایس مونتانو با مهار ۱۸۷ کیلوگرم در یکضرب، ۲۱۳ کیلوگرم در دوضرب و مجموع ۴۰۰ کیلوگرم به عنوان قهرمانی دسته ۹۶ رسید.

سهراب مرادی با مهار وزنه ۱۸۶ کیلوگرم در یکضرب، ۲۳۰ کیلوگرم در دوضرب و مجموع رکورد ۴۱۶ کیلوگرم مدعی شماره یک دسته ۹۶ کیلوگرم در المپیک و جهان  بود که مصدومیت از ناحیه کتف به سدی در برابر او در راه رسیدن به سرزمین آفتاب تبدیل شد.

البته رکورد دوضرب وی در سال ۱۳۹۸ توسط تیان تائو چینی شکسته شد و پارادایس مونتانو کلمبیایی نیز در روزهای پایانی سال ۲۰۲۱ با مهار ۱۸۷ کیلوگرم از رکورد یک‌ضرب مرادی عبور کرد. با وجود رکوردشکنی‌ قهرمان چینی و کلمبیایی، مرادی همچنان رکورد مجموع دسته ۹۶ را به مهار مجموع ۴۱۶ کیلوگرم را در اختیار دارد.

تغییر اوزان المپیکی و حذف دسته ۹۶ کیلوگرم موجب شده تا فدراسیون وزنه‌برداری و کارشناسان برای انتخاب نماینده ایران در این دسته تکاپوی فراوانی داشته باشند. در این دسته وزنه‌بردارانی مانند رضا دهدار، رسول معتمدی و امیر حقوقی حضور دارد و برخی اخبار نیز حکایت از حضور سهراب مرادی در این دسته خواهد داشت.

علی جباری سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری ایران با تایید تغییر وزن مرادی به خبرنگار ایرنا گفت: به احتمال زیاد سهراب مرادی در مسابقات باشگاهی و ملی در یک دسته بالاتر وزنه خواهد زد و او توانایی قهرمانی در دسته غیر از ۹۶ را نیز دارد.

تاکید مربی باشگاهی سهراب مرادی (ذوب‌آهن) بر تغییر وزن او و تلاش‌های مرادی در روزهای پسا مصدومیت موجب شده تا کارشناسان از بازگشت قدرتمند پسر لنجانی تیم ملی وزنه‌برداری با رکوردهای جدید خبر دهند. خبرهایی که فیلم تمرینات این نابغه آن را تایید می کند.

مرادی چند روز پیش فیلمی منتشر کرد که در آن موفق به مهار ۱۸۵ کیلوگرم در حرکت یکضرب، ۲۳۵ کیلوگرم در دوضرب و مهار مجموع ۴۲۰ کیلوگرم شد و برای رقیبان داخلی و خارجی خود خط و نشان کشید. مرادی در این تمرین رکورد شخصی خود را در حرکت دوضرب پنج کیلوگرم و در مجموع چهار کیلوگرم افزایش داد.

هر چند این رکوردها غیر رسمی به شمار می‌رود اما انتشار آن توسط مرادی این پیام را برای فدراسیون و تیم ملی خواهد داشت که وی با وجود ۳۳ سال سن همچنان در اندیشه افتخار آفرینی است و می‌تواند در ۳۶ سالگی مقتدرانه سکوی مدال بازی‌های المپیک پاریس را فتح کند.

بازگشت مقتدرانه مردی از دیار فارس و خیزش وی برای فتح پاریس در حالی است که اکنون رابطه دوستانه‌ای بین وی و فدراسیون وزنه‌برداری در جریان نیست بلکه یک دلخوری در میان است که ریشه آن به گزینشی های المپیک بازخواهد می‌گردد. گزینشی‌هایی که مرادی باور دارد که وی را از دومین مدال طلای المپیک دور کرد.

هر چند که تمرینات مستمر و رکوردشکنی‌های غیر رسمی راه ورود به پاریس را برای مرادی هموار می‌کند اما فتح سکوی المپیک بدون آتش‌بس با فدراسیون امکان پذیر نیست آتش‌بسی که رییس فدراسیون چراغ سبز آن را روشن و منتظر پاسخ قهرمانان است. «علی مرادی» در گفت وگو با ایرنا ضمن تمجید از تلاش قهرمانان نامدار این رشته گفت: برای بازی‌های آسیایی و بین‌المللی در فدراسیون بر روی تمام عزیزان باز است و آنان می‌توانند با احترام به قانون و دستورات کادر فنی در اردوی تیم ملی حضور داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.