0 نظر
145 بازدید

مونسان در سازمان میراث فرهنگی موفق عمل نکرد

double-quot
تهران – جارپرس – مخالفان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری تاکید کردند: علی اصغر مونسان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری تمام تلاش خود را کرد ولی نتوانست در سازمان میراث فرهنگی موفق عمل کند و مشکلات این حوزه در دوره مدیریت وی بیشتر شد.
کد خبر : 30836
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 شهریور 1398 - 6:59
مونسان در سازمان میراث فرهنگی موفق عمل نکرد

جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مخالفت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری در جلسه علنی امروز-سه شنبه-مجلس گفت: روند تخریب آثار تاریخی و باستانی در کشور فزاینده است، در جای جای این کشور هر روز شاهد از بین رفتن آثار مختلف تاریخی و فرهنگی و کاهش تعداد گردشگران داخلی و خارجی هستیم.

وی افزود: چرا باید بودجه میراث فرهنگی و گردشگری با وجود پتانسیل های بالای این وزارت خانه وابسته به نفت باشد، به دلیل ضعف میراث فرهنگی کشورهای اطراف آثار زیادی از میراث فرهنگی و تاریخی ما را مصادره و به نام خود ثبت کرده اند.

وی تصریح کرد: تعداد گردشگران داخلی که به خارج کشور می روند دو تا سه برابر تعداد گردشگران خارجی است که به ایران می آیند، به دلیل ناکارآمدی مجموعه میراث فرهنگی تعداد گردشگران ایرانی به خارج از کشور رو به افزایش است.

محمودزاده خطاب به مونسان گفت: مجموعه شما نه تنها نتوانسته پتانسیل های گردشگری کشور را برای گردشگران خارجی تبیین کند بلکه برای گردشگران داخلی نیز اطلاعات لازم ارائه نشده است.

وی تصریح کرد: ایران در زمان مسوولیت مونسان بدترین رتبه را از نظر شاخص رقابت پذیری سفر و گردشگری کسب کرده است، کمبود شدید نیرو در حالی که اعتبارات میراث فرهنگی و گردشگری طی ۱۰ سال گذشته چهار برابر شده است، عدم تناسب تشکیلات سازمانی در جذب افراد متخصص، عدم استفاده بهینه از نیروهای موجود و آموزش آن ها در راستای کاهش آسیب بر میراث فرهنگی و تاریخی کشور در این زمان اتفاق افتاده است.

محمودزاده گفت: تخریب بافت های تاریخی به بهانه های مختلف و عدم توانایی مناسب جهت حفاظت از آثار، عدم تامین اعتبار برای مرمت بناهای تاریخی، افزایش سرقت آثار و عدم اقدام قاطع در اجرای قانون مجازات برای سارقان فرهنگی و باستانی در دوره مدیریت مونسان مشهود است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.