0 نظر
191 بازدید

موسسه صلح استکهلم: چین دومین تولیدکننده تسلیحات جهان شده است

double-quot
تهران – جارپرس – یک پژوهشکده که در زمینه درگیری‌ها و تسلیحات فعالیت دارد، امروز، دوشنبه اعلام کرد، اطلاعاتی که به تازگی در دسترس قرار گرفته‌اند، نشان می‌دهند که چین دومین تولیدکننده تسلیحات در جهان، پس از آمریکا و پیش از روسیه است.
کد خبر : 31727
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 بهمن 1398 - 7:12
موسسه صلح استکهلم: چین دومین تولیدکننده تسلیحات جهان شده است

به گزارش جارپرس به نقل از ایسنا، موسسه تحقیقاتی صلح بین‌المللی استکهلم اظهار کرده است که عدم وجود شفافیت در اطلاعات موجب شده که چین در رتبه‌بندی سالانه این موسسه درخصوص تولیدکنندگان تسلیحات قرار نگیرد اما اطلاعات مالی معتبری در ارتباط با چهار شرکت تسلیحاتی بزرگ در دسترس قرار گرفته‌اند که حاکی از قرار داشتن چین در جایگاه دوم تولید تسلیحات در سطح جهان است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این اطلاعات که بازه زمانی ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ را پوشش می‌دهند، به این پژوهشکده اجازه داد چیزی که آن را “جامع‌ترین تصویر از شرکت‌های تولیدکننده تسلیحات چین تا به امروز” دانسته، گردآوری کند.

این موسسه اظهار کرد: با افزایش اطلاعات در دسترس درباره این شرکت‌ها، اکنون این امکان وجود دارد که تخمین‌های منطقی و قابل اطمینانی درباره ابعاد صنعت تسلیحات چین ارائه دهیم.

به گفته این پژوهشکده، این چهار شرکت به طور کلی در سال ۵۴٫۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ فروش داشته‌اند که آن‌ها را در جمع ۲۰ تولیدکننده برتر تسلیحات جهان قرار می‌دهد.

این موسسه همچنین تصریح کرد که سه مورد از این چهار شرکت در زمره ۱۰ تولیدکننده برتر تسلیحات جهان قرار دارند.

فهرست ۱۰۰ تولید کننده برتر تسلیحات جهان برای سال ۲۰۱۷ که از سوی این موسسه منتشر شده، نشان می‌دهد که مجموع فروش تسلیحاتی آمریکا در این سال مبلغ ۲۲۶٫۶ میلیارد دلار و همین آمار برای روسیه ۳۷٫۷ میلیارد دلار بوده است.

طبق داده‌های این پژوهشکده، “شرکت صنعت هوانوردی چین” که هواپیما و تجهیزاتی الکترونیکی مرتبط با هواپیما، ماهواره و فضاپیما تولید می‌کند، ششمین تولیدکننده تسلیحات جهان خواهد بود که تخمین زده شده در سال ۲۰۱۷ فروشی ۲۰٫۱ میلیارد دلاری داشته است. این در حالی است که شرکت “China South Industries” (نورینکو) که بر سیستم‌های زمینی متمرکز است، با فروشی ۱۷٫۲ میلیارد دلاری در جایگاه هشتم جهانی ایستاده است.

به گفته سخنگوی موسسه تحقیقاتی صلح بین‌المللی استکهلم، شرکت “China Electronics Technology” و شرکت “China South Industries” نیز به ترتیب فروش تخمینی ۱۲٫۲ میلیارد دلار و ۴٫۶ میلیارد دلار را داشته‌اند.

این موسسه مستقر در سوئد همچنین اظهار کرده است که هزینه‌های جهانی در سال ۲۰۱۸ برای خرید تسلیحات به ۱٫۸ تریلیون دلار رسیده که بالاترین میزان از زمان پایان جنگ سرد بوده است.

در سال ۲۰۱۸، فروش تسلیحاتی آمریکا ۲۴۶ میلیارد دلار، روسیه ۳۶٫۲ میلیارد دلار و انگلیس ۳۵٫۱ میلیارد دلار بوده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.