مهلت بازگشت ارز حاصل از صادرات سه ماهه شد

double-quot
تهران – جارپرس – گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: بانک مرکزی در بخشنامه ای با تعیین شیوه های رفع تعهد ارزی، مدت زمان سه ماهه را برای بازگشت ارز حاصل از صادرات کالاهای غیر از پتروشیمی و فولاد مشخص کرد.
کد خبر : 26791
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 شهریور 1397 - 6:39
مهلت بازگشت ارز حاصل از صادرات سه ماهه شد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا از گمرک، بر اساس این بخشنامه، علاوه بر اینکه صادرکنندگان کالاهای غیر از پتروشیمی و فولاد باید ظرف سه ماه ارز خود را به کشور بازگردانند، مکلف هستند شیوه های تعیین شده برای رفع تعهد ارزی را انجام دهند.
واردات در مقابل صادرات خود یا اشخاص ثالث و پرداخت برای تسهیلات ارزی اعم از فاینانس، ریفاینانس، یوزانس، فروش ارز به بانک ها و صرافی های مجاز و سپرده گذاری ارزی نزد بانک‌ها چهار شیوه رفع تعهد ارزی است.
به گزارش ایرنا، تیرماه امسال معاون اول رییس جمهوری در بخشنامه ای اعلام کرد که همه صادرکنندگان باید حداکثر ۲ ماه پس از انجام صادرات ارز حاصل از آن را به کشور بازگردانند و برای این کار هم از آنها تعهد محضری گرفته می شود اما صادرکنندگان کالاهای با پایه غیرنفتی معتقد بودند که در این بازه زمانی امکان بازگرداندن ارز خود به کشور را ندارند.
حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری هفدهم شهریور در جشنواره شهید رجایی با تاکید بر بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور گفت: مجموع صادرات غیرنفتی کشور حدود ۴۰ میلیارد دلار است که امروز پس از گذشت ۶ ماه از سال باید ۲۰ میلیارد دلار آن به بانک مرکزی و سامانه ارزی وارد می‌شد اما چه کسی مسئول است؟ آیا می‌خواهیم این را هم گردن آمریکا و رژیم صهیونیستی بیندازیم؟‌ اگر چه آنها همواره به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی ما هستند، اما خودمان چه کار کرده‌ایم؟
رییس جمهوری از سازمان امور اداری و استخدامی خواست که معیار بزرگ برای تمام وزارتخانه و شرکت ها را زمان تحویل دادن ارز صادراتی قرار دهد تا اگر دستگاهی یک ساعت زودتر ارز خود را تحویل داد، تشویق شود و از طرف دیگر اگر دستگاهی یک ساعت تأخیر داشت هم تنبیه شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.