مهلت استعفای داوطلبان انتخابات مجلس ۱۶ خرداد به پایان می رسد

double-quot
تهران – جارپرس – فرصت کناره گیری صاحبان مشاغل تبصره یک ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس روز شانزدهم خردادماه ۹۸ به پایان می رسد و داوطلبان در این هفت روز فرصت دارند طبق قانون از این مشاغل استعفا کنند.
کد خبر : 29856
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 خرداد 1398 - 8:37
مهلت استعفای داوطلبان انتخابات مجلس ۱۶ خرداد به پایان می رسد

فضای کشور هر روز انتخاباتی تر می‌شود و همزمان با تحرکات پنهانی احزاب و گروه‌های سیاسی برای یارکشی و ائتلاف، نهادهای مجری و ناظر فرایند انتخابات خود را برای برگزاری باشکوه انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در دوم اسفندماه ۹۸ آماده می‌کنند.

وزارت کشور روزهای ۱۰ تا ۱۶ آذرماه را زمان ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس اعلام کرده و طبق قانون از صاحبان ۷۴ ردیف شغلی خواسته در صورت نامزدی در انتخابات مجلس از سمت خود کناره گیری کنند.

در ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس مصوب ۱۳۸۷، تصریح شده است که صاحبان مشاغل بند الف و ب از داوطلب شدن در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور محروم هستند مگر اینکه دست کم ۶ ماه پیش از ثبت نام از سمت خود استعفاء کرده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.

«سید اسماعیل موسوی» دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور روز ۲۶ اردیبهشت ماه از متصدیان این مشاغل خواست برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی تا روز شانزدهم خردادماه ۹۸ استعفا کنند؛ بطوریکه استعفا آنها از سوی مقام مافوق پذیرفته شود و فرد در آن پست اشتغالی نداشته باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.