درخواست رییس جمهور پیشین تونس از مقام‌های این کشور؛

منصف المرزوقی: واکسن‌های کرونای اهدایی امارات به تونس را پس بدهید

double-quot تهران- جارپرس- «منصف المرزوقی» رییس جمهور پیشین تونس روز جمعه از مقام های این کشور خواست تا واکسن های کرونای اهدایی امارات متحده عربی را به این کشور پس دهند.
کد خبر : 50005
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 - 8:18
منصف المرزوقی: واکسن‌های کرونای اهدایی امارات به تونس را پس بدهید

به گزارش جارپرس از ایرنا به نقل از القدس العربی، منصف المرزوقی خواستار این شد تا واکسن های کرونایی که امارات متحده عربی به ریاست جمهوری تونس اهدا کرده، در پاسخ به تلاش ابوظبی برای بهره بردای تبلیغاتی از این مسأله برای خود و تحقیر ملت تونس پس بدهند.

پیش تر رسانه های اماراتی از شادی گسترده مردم تونس به خاطر دریافت واکسن کرونا و کمک های اهدایی ابوظبی خبر داده و گزارش کرده بودند که امارات متحده عربی همواره از کشورهای نیازمند حمایت می کند.

انتشار این گزارش ها موجی از محکومیت ها را در تونس به همراه داشت به طوری که عبداللطیف المکی وزیر بهداشت سابق تونس از دولت این کشور خواست تا واکسن های اهدایی امارات را پس دهند.

المرزوقی گفت: با پیشنهاد عبداللطیف المکی موافقم و در خشم مردان و زنان تونسی سهیم هستم. واکسن های حکام امارات را به آن ها برگردانید. تونسی ها زیر بار این منت خفت بار نمی روند. شما دشمن سر سخت آزادی ملت و امت ما هستید.

اهدای یک هزار دوز واکسن کرونا از سوی امارات متحده عربی به قیس سعید رییس جمهور تونس، جنجال گسترده ای را در تونس به همراه داشت؛ به ویژه اینکه ریاست جمهوری تونس این موضوع را برای بیش از چهار ماه مخفی کرده بود و این مساله برای نخستین بار از سوی سفیر ابوظبی در این کشور اعلام شد و رسانه های اماراتی نیز به صورت گسترده ای برای تبلیغ حکام خود از آن استفاده کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.