ملت شیلی علیه کشتار کودکان غزه: فریاد “با کودکان، نه!” سر دادند

double-quot تهران- جارپرس-صدها تن از مردم شیلی امروز با تجمع در مقابل مقر ریاست جمهوری این کشور و قرار دادن به صورت نمادین ۱۰۰۰ کفش در برابر آن، کشتار هزاران کودک و نوجوان فلسطینی بر اثر حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کرده و فریاد «با کودکان، نه!» سر دادند.
کد خبر : 136020
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آبان 1402 - 11:51
ملت شیلی علیه کشتار کودکان غزه: فریاد “با کودکان، نه!” سر دادند

به گزارش روز یکشنبه جارپرس ازایرنا از خبرگزاری افه، به گفته سازمان‌دهندگان این رویداد (جنبش جدیدی در شیلی به نام Pazlestina) حدود ۴۰۰ نفر از جمله جوانان فلسطینی‌تبار با شرکت در این تجمع، شعارهایی در دفاع از کودکان فلسطینی سر داد و به یاد قربانیان تجاوزهای رژیم اسرائیل یک دقیقه سکوت کردند.

فرانسیسکا دیپ (Francisca Dip) یکی از سخنگوهای این گروه گفت: ما گردهم آمدیم تا به بیش از شش هزار کودک کشته شده، بیش از ۱۱ هزار فلسطینی کشته شده توسط اسرائیل ادای احترام کرده و یک دقیقه سکوت کنیم تا در کنار همه افرادی که در این لحظه در جهان رنج می‌برند حضور داشته باشیم.

سهاد هدالی (Sohad Hodali) از دیگر اعضای این گروه گفت: این رویداد نمادین است به نحوی که شرکت‌کنندگان خود را به جای کودکان فلسطینی و آنچه در غزه در حال رخ دادن است، قرار می‌دهند. به همین دلیل آن‌ها یکهزار کفش در مجاورت کاخ ریاست جمهوری، قرار دادند که نشان‌دهنده کودکان کشته شده در این نسل‌کشی است.

خیابان‌های شیلی در حالی شاهد تجمع ضدصهیونیستی بود که این کشور آمریکای جنوبی، با نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر، بزرگ‌ترین پناهگاه جامعه فلسطینی خارج از مرزهای جهان عرب نیز هست.

به گزارش افه، این حضور پر شمار فلسطینیانی که از پنج نسل قبل خود و برای گریز از امپراطوری عثمانی و سپس، از رژیم اسرائیل وارد شیلی شده‌ و به خوبی در جامعه این کشور ادغام شده‌اند، با موفقیت در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی گسترش یافته است.

یکی از افراد شرکت‌کننده در این تجمع به افه گفت: “ما به خاطر کودکانی که توسط رژیم تروریست اسرائیل، جان خود را از دست می‌دهند اینجا جمع شده‌ایم.”

جوان شیلیایی دیگری گفت که در این تجمع حاضر شده تا به عنوان حداقل‌ترین اقدام، حمایت خود از ملت فلسطین در برابر نسل‌کشی اسرائیل را ابراز کند. یکی دیگر از حاضرین، «ناراحتی خود از جامعه بین‌المللی به ویژه امریکا و اتحادیه اروپا» به دلیل همراهی و حمایت از رژیم صهیونیستی را ابراز کرد.

گابریل بوریک رئیس‌جمهوری شیلی یکی از مدافعان آرمان فلسطین، اوایل نوامبر (آبان ماه) سفیر کشورش در اراضی اشغالی را فراخواند تا این اقدام نشانه‌ای از وخامت روابط دوجانبه میان شیلی و اسرائیل باشد.

شیلی در سال ۲۰۱۱، در زمان نخستین دولت محافظه‌کار سباستین پینیرا، فلسطین را به عنوان یک کشور «آزاد، مستقل و دارای حاکمیت» به رسمیت شناخت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.