مقررات سفر از ایران به عراق، امارات و لبنان اعلام شد

double-quot تهران - جارپرس - مقررات سفر از ایران به عراق، امارات و لبنان همزمان با همه‌گیری سویه اُمیکرون به‌روزرسانی و اعلام شد.
کد خبر : 81112
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 دی 1400 - 15:56
مقررات سفر از ایران به عراق، امارات و لبنان اعلام شد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، سویه اُمیکرون، اگرچه هنوز مرزها را به روی مسافران کامل نبسته، اما ملاحظات کشورها را برای کنترل سفرها بیشتر کرده است. عراق کشور هم‌مرز با ایران که دو هفته‌ای مرزهای خاکی با آن از سوی ایران مسدود شد، هم‌اینک مقرراتی را به اجرا گذاشته و مسافران ایرانی را ملزم کرده که حتما هنگام سفر به این کشور علاوه‌بر کارت واکسیناسیون، تست PCR نیز همراه داشته باشند. امارات نیز اقدام به تست دوباره مسافران در فرودگاه‌های بین‌المللی این کشور می‌کند و لبنان هم که میزان سفر از ایران به آن هنوز قابل توجه نیست، همان فرمول امارات را در پیش گرفته است، با این تفاوت که هزینه تست کووید در فرودگاه را از مسافر می‌گیرد. ایران نیز از حدود سه هفته پیش مقررات ورود به کشور را سخت‌تر کرده است.

براساس مقرراتی که به شرکت‌های گردشگری و هواپیمایی اعلام شده است، تمام مسافران برای ورود به عراق باید دارای کارت واکسیناسیون کرونا به زبان انگیسی و QR code بوده و از آخرین نوبت واکسن آن‌ها ۱۴ روز گذشته باشد. همچنین مسافران بالای ۱۰ سال در پروازهای ورودی به عراق باید قبل از پرواز، آزمایش PCR را در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام داده باشند و گواهی منفی این آزمایش به زبان انگلیسی با QR code همراه داشته باشد.

QR code واکسن کرونا و تست PCR در فرودگاه‌های بین‌المللی عراق اعتبارسنجی می‌شود و از پذیرش مسافران بدون کارت واکسن و جواب تست منفی جلوگیری می‌شود.

امارات که این روزها محل رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی متعدد است، به دفاتر گردشگری و هواپیمایی اعلام کرده است: در عین حال که به مسافران با ملیت/اقامت این کشور و مسافران دارای ویزای توریستی اجازه ورود به این کشور را می‌دهد تمام مسافران بالای ۱۲ سال را ملزم کرده در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز آزمایش PCR را در یکی از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت و شرکت هواپیمایی که با آن سفر می کنند، انجام داده باشند و گواهی منفی این تست را که به زبان انگلیسی با QR code است، همراه داشته باشند. تاکید شده که از پذیرش مسافران بدون گواهی منفی تست کرونا بدون  QR code جلوگیری خواهد شد.

همچنین به مسافران تاکید شده است برنامه COVID-19 DXB Smart APP را روی گوشی همراه خود قبل از انجام سفر نصب کنند.

داشتن بیمه‌نامه مسافرتی و بلیت رفت و برگشت برای مسافران با ویزای توریستی الزامی است. همچنین اعلام شده است: از تمام مسافران در بدو ورود به کشور امارات تست PCR گرفته می شود.

لبنان نیز مقررات سفر به این کشور را به‌روزرسانی کرده است، بر این اساس تمام مسافران بالای ۱۲ سال، واکسینه شده یا نشده، در پروازهای ورودی به لبنان باید قبل از پرواز برای انجام آزمایش PCR  در محدوده ۴۸ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، اقدام کنند و گواهی منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی با QR code هنگام پرواز همراه داشته باشند. از ورود مسافران بدون گواهی منفی تست کرونا و بدون QR  جلوگیری خواهد شد.

مسافرانی که کمتر از هفت روز خارج از کشور لبنان اقامت داشته‌اند از انجام تست PCR در محدوده ۴۸ ساعت به پرواز معاف خواهند بود. ارائه کارت واکسیناسیون به زبان انگلیسی با کد QR نیز الزامی است.

مسافران باید قبل از پرواز در سایت https://pass.moph.gov.lb ثبت‌نام کنند و تصویر تست PCR خود را بارگذاری کنند. تست PCR  بدون QR code معتبر نیست.

از تمام مسافران بالای ۱۲ سال عازم به لبنان در بدو ورود تست PCR در فرودگاه گرفته می‌شود. مسافران تا جواب این تست در قرنطینه خانگی خواهند بود. هزینه تست در سیستم نرخ‌گیری به‌روزرسانی شده است و به هنگام تکمیل فرم ثبت‌نام در قسمت Payment Method باید گزینه EMD انتخاب شود.

همچنین مسافرانی که قصد سفر یا بازگشت به ایران را دارند باید در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز برای انجام تست PCR اقدام کنند و جواب منفی آن را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند.

مسافران بالای ۱۲ سال با تابعیت غیرایرانی، علاوه‌بر تست PCR باید دارای کارت واکسیناسیون کرونا به زبان انگلیسی بوده و از آخرین نوبت تزریق آن‌ها ۱۴ روز گذشته باشد.

پذیرش مسافران با تابعیت غیرایرانی که در ۱۴ روز گذشته در کشور انگلستان اقامت داشته‌اند و یا به صورت ترانزیت بوده‌اند تا اطلاع ثانوی امکان‌پذیر نیست. مسافران دیپلمات از این مقررات مستثنی هستند.

تکمیل فرم خوداظهاری برای مسافران، قبل از پرواز الزامی است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.