0 نظر
136 بازدید

مقداد: مرگ بغدادی و قرشی در مناطق تحت اشغال ترکیه عجیب نیست/غرب رفتار مشابه سوریه با روسیه دارد

double-quot تهران - جارپرس - وزیر خارجه سوریه امروز سه شنبه در مجمع گفتگوی والدای با اشاره به کشته شدن دو رهبر داعش در مناطق تحت اشغال ترکیه، این امر را نشانگر حمایت ترکیه از تروریست‌ها دانست.
کد خبر : 84417
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 اسفند 1400 - 15:12
مقداد: مرگ بغدادی و قرشی در مناطق تحت اشغال ترکیه عجیب نیست/غرب رفتار مشابه سوریه با روسیه دارد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا،به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه گفت: برای دوره طولانی گروه‌های تروریستی مثل داعش و جبهه النصره مناطق زیادی در کشور ما را اشغال کرده و درباره این مسئله از حمایت ترکیه بهره برداری کردند و تاکنون منطقه ادلب همچنان اشغال شده است.

همانطور که شما می‌دانید دو رهبر سابق داعش در مناطقی کشته شدند که ترکیه در حال حاضر آن را اشغال کرده است.

سوم فوریه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از کشته شدن ابو ابراهیم الهاشمی القرشی، رهبر داعش در شمال غرب سوریه خبر داد. ابوبکر بغدادی، رهبر سابق داعش نیز در حمله آمریکا در ادلب سوریه کشته شد.

وزیر خارجه سوریه همچنین در نشست والدای در مسکو گفت: آنچه که غرب علیه روسیه انجام می‌دهد مشابه آن چیزی است که علیه سوریه طی جنگ تروریستی انجام داد.

وی گفت: سخنرانی دیروز ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نقطه عطفی برای پاسخ به کشورهای غربی و تهدیداتی بود که این کشورها مدت هاست در مورد آن صحبت می کردند. این کشورها به جهان حمله کرده و از تروریسم حمایت کرده‌اند و از زور و روش های فریب و فشار استفاده کرده‌اند، کسانی که رویکرد آن را به صورت دموکراتیک و آزادانه دنبال می کنند، در حالی که آنها که از تسلیم شدن به رویکرد آن سرباز می زنند، با دموکراسی و آزادی دشمنی دارند.

المقداد گفت: بیش از یازده سال است که سوریه در معرض یک جنگ بی‌سابقه تروریستی قرار دارد و البته همه می‌دانند که ما به لطف نیروهای مسلح خود و حمایت متحدان و دوستان به رهبری ما به پیروزی میدانی مهمی بر تروریسم دست یافته‌ایم. روسیه به نمایندگی از رهبری سیاسی و نیروهای شجاعش که با تمام عزم و اراده در کنار ما ایستادند.

وی ادامه داد: امروز ما در کشوری که بیش از ۱۰ سال است در جنگ به سر می‌برد و با چالش‌های بزرگی در سطوح اقتصادی و اجتماعی و گروه های تروریستی چون جبهه النصره و القاعده و همه متحدانشان مواجه هستیم.

المقداد گفت: سوریه که هرگز نیازی به واردات یک دانه گندم نداشت و تا چندی پیش آن را به چندین کشور صادر می کرد، اکنون مجبور به واردات این مواد اولیه است زیرا مخزن گندم سوریه توسط اشغالگران آمریکایی و شبه‌نظامیان جدایی‌طلب غارت، سرقت و ضبط شده است. دولت سوریه به منظور تامین نیاز شهروندان و تامین نان بدون وقفه به واردات گندم متوسل شده است که نشان می‌دهد جنگ تروریستی و تجاوزات آمریکا و ترکیه علیه سوریه و همچنین محاصره اقتصادی تحمیلی، فاجعه بزرگی را برای مردم سوریه به بار آورده است.

وزیر خارجه سوریه گفت: ما همچنین با اشغال مناطق شمال سوریه توسط ترکیه و تلاش این کشور برای تغییر ساختار جمعیتی و هویت سوری در آن مناطق و تضمین تداوم کنترل تروریست‌ها مواجه هستیم.حمایت ترکیه از القاعده و جبهه النصره در مناطق شمال غرب سوریه آن هم به میزانی بی سابقه و تحت نظارت سازمان ملل نشان می‌دهد ترکیه پشتیبان اصلی این گروه‌ها در ادلب و اطراف آن است بی آن که لحظه‌ای آرام بگیرد.

المقداد تاکید کرد: کشته شدن سرکردگان گروه تروریستی داعش در مناطق تحت کنترل نیروهای اشغالگر ترکیه در شمال سوریه عجیب نیست و شاهدی دیگر است که حکایت از این دارد ترکیه با آغوش باز این سازمان‌های تروریستی را پذیرا است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.