مقام طالبان گسترش همکاری‌های کابل- مسکو را خواستار شد

double-quot تهران- جارپرس- معاون اقتصادی ریاست الوزراء طالبان در دیدار با نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور تغییرات اقلیمی تاکیدکرد که دو طرف برای گسترش روابط با یکدیگر همکاری کنند.
کد خبر : 138711
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 بهمن 1402 - 11:38
مقام طالبان گسترش همکاری‌های کابل- مسکو را خواستار شد

به گزارش روز دوشنبه جارپرس از ایرنا به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء طالبان در دیدار با روسلان عادلگیرییف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور تغییرات اقلیمی تاکید کرد که کابل و مسکو روابط سیاسی – اقتصادی خوبی دارند؛ هر دو طرف باید برای گسترش این روابط با یکدیگر همکاری کنند و اجازه ندهند کسی به این روابط آسیب برساند.

وی با بیان اینکه تامین امنیت در افغانستان، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری ایجاد کرده است، افزود: شرکت‌های روسی می‌توانند در بخش‌های مختلف این کشور سرمایه‌گذاری کنند.

عبدالغنی برادر آخند با تاکید بر حضور نماینده کابل در نشست‌های جهانی در خصوص تغییرات اقلیمی، اذعان داشت: افغانستان یکی از کشورهایی است که بر اثر تغییرات اقلیمی آسیب زیادی متحمل شده اما هیچ‌گونه همکاری با این کشور صورت نگرفته است.

روسلان عادلگیرییف هم در این نشست اظهار داشت: تصویرهای واقعی از توسعه‌های اخیر افغانستان را به مردم و دولت روسیه منعکس ‌می‌کنم.

وی افزود: با امنیت کامل در افغانستان، بسیاری از سرمایه گذاران روسی آماده‌ سرمایه گذاری در بخش های مختلف هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.