0 نظر
133 بازدید

مقام صهیونیست: عربستان و امارات دوستان جدید ما هستند

double-quot

تهران-جارپرس-‘موشه یعلون’ وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی با تاکید بر منافع مشترک این رژیم با عربستان و امارات و تقدیر از مواضع این دو کشور، از ریاض و ابوظبی به عنوان دوستان جدید اسرائیل (رژیم صهیونیستی) یاد کرد.

کد خبر : 23003
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مهر 1396 - 10:39
مقام صهیونیست: عربستان و امارات دوستان جدید ما هستند

به گزارش امروز (دوشنبه) پایگاه خبری فلسطین الیوم، یعلون در نوار ویدیویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده، اعلام کرد: پس از برکناری مبارک در مصر، ما به دنبال دوستانی برای خود در منطقه (عربی) می گردیم که در این بین عربستان و امارات نظر ما را به خود جلب کرد، چراکه ما با ریاض و ابوظبی دارای منافع مشترک هستیم.
از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی یدیعوت احرونوت با اشاره به اوضاع عربستان نوشت: چشم انداز تحولات تاریخی عربستان که با رویارویی مفتی های معترض و بستن دهان آنها همراه است، به آسانی صورت نخواهد گرفت.
این روزنامه صهیونیستی افزود: هدف از چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان که به صورت تدریجی افشا شد، آغاز اصلاحات اقتصادی و اجتماعی در این کشور است؛ دولت عربستان می داند که حتی بدون انقلاب مستعد فروپاشی است و طعمه کشورهای منطقه خواهد شد.
بر اساس چشم انداز ۲۰۳۰ دهها هزار کارگر خارجی، عربستان را به نفع نسل جوان بیکار ترک خواهند کرد و زنانی که تا پیش از این نمی توانستند به دلیل ممنوعیت های خانوادگی وارد بازار کار شوند به زودی پشت فرمان خودرو خواهند نشست، حتی راننده تاکسی شده و بر سر شغل های دیگر خواهند رفت.
یدیعوت احرونوت با اشاره به لزوم وجود یک مرد (ولی/سرپرست) در کنار زنان عربستانی در انجام کارهای مختلف، افزود: هنوز هم زنان مشکلات زیادی در عربستان دارند به حدی که ۳۰ زن عضو مجلس شورای این کشور مجبور هستند که در اتاق جانبی ساختمان مجلس شورای عربستان بنشینند و هنگامی که یکی از آنها بخواهد پیشنهادی به مجلس شورا ارائه دهد، باید آن را از طریق ایمیل یا پیام به مردان اطراف پادشاه اطلاع دهد.
این روزنامه صهیونیستی همچنین انتخاب سخنگوی زن برای سفارت عربستان در آمریکا را که بیشتر عمر خود را در پست های اقتصادی در آمریکا گذرانده، انتخابی جنجال برانگیز و یک حادثه تاریخی خواند.
یدعوت احرونوت با اشاره به واکنش مفتی های سعودی درباره قوانین اخیر مربوط به زنان این کشور نیز نوشت: تا اطلاع ثانوی واکنش مفتی های سعودی در این باره مخفی خواهد بود و حکومت عربستان دهان آنها را خواهد بست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.