مقام صهیونیست: اسرائیل توان شکست حماس را ندارد

double-quot تهران- جارپرس- وزیر پیشین امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل نمی تواند در جنگ حماس به پیروزی دست یابد و آن را شکست دهد.
کد خبر : 137150
تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1402 - 10:58
مقام صهیونیست: اسرائیل توان شکست حماس را ندارد

به گزارش امروز (شنبه) جارپرس ازایرنا از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» “شلومو بن عمی” اضافه کرد: از زمان پایان جنگ جهانی دوم تاکنون، کشورهای دارای ارتش های منظم، نتوانسته اند در جنگ های نامتقارن بر گروه های مسلح پیروز شوند.

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و جمعیتی نوار غزه، هیچ ارتشی هر چند مجهز از نظر نظامی و فناوری، نمی تواند بر جنبش حماس پیروز شود همانطور که آمریکا در ویتنام و افغانستان و شوروی در افغانستان شکست خوردند.

به گفته بن عمی، آمریکا و شوروی سابق توانستند جنگ را به مدتی طولانی ادامه دهند، ولی اسرائیل توان ورود به جنگ طولانی مدت را ندارد.

وی با رد این موضوع که جنبش حماس عملیات «طوفان الاقصی» را به خاطر عوامل و انگیزه های غیرواقعی آغاز کرد گفت: حماس از طریق این عملیات، دستاوردهای راهبردی کسب کرد که از جمله آن ها بازگرداندن مجدد موضوع فلسطین به راس اولویت های جامعه جهانی، منحرف کردن مسیر عادی سازی روابط میان اسرائیل و برخی کشورهای عربی، مجبور کردن آمریکا به تکیه بی سابقه بر کمک های نظامی آمریکا برای جلوگیری از گسترده تر شدن جنگ و کشیده شدن ان به دیگر جبهه ها بود.

وزیر پیشین امنیت داخلی رژیم صهیونیستی افزود: جنبش حماس توانست با عملیات خود (طوفان الاقصی)، جایگاه اصلی را در میان جنبش های ملی برای آزادسازی فلسطین کسب کند.

بن عمی پیش بینی کرد که حماس در پایان این جنگ بتواند همه اسیران فلسطینی را از زندان های رژیم صهیونیستی آزاد کند.

 

شکست اسرائیل در غزه هر روز عمیق تر می شود

«هلیل شوکن» نویسنده صهیونیست نیز از رژیم صهیونیستی خواست به شکست در مقابل حماس اعتراف کند.

وی در مقاله ای در روزنامه «هاآرتص» نوشت: پیروز نخواهیم شد حتی اگر با هم متحد شویم، ما در هفتم اکتبر در این نبرد شکست خوردیم.

شوکن اضافه کرد: هر روز که عملیات زمینی در غزه ادامه یابد، شکست و ناکامی اسرائیل عمیق تر می شود، وضع اسرائیل پس از این جنگ بسیار بدتر از قبل از آن خواهد بود.

رژیم صهیونیستی که با هدف از بین بردن گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس و آزادی اسرای خود به غزه لشکرکشی کرده بود، بعد از هفته‌ها جنایت در این منطقه به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد.

زیاده خواهی تل آویو در برنامه تبادل اسرا موجب شکست مذاکرات و در نهایت از سرگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی از صبح جمعه (دهم آذرماه) پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه، بمباران این باریکه را از سرگرفت که در جریان آن تاکنون بیش از ۲۰ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۵۲ هزار تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

منابع وابسته به رژیم صهیونیستی از تصمیم تازه ارتش این رژیم درباره جنگ غزه خبر دادند.

کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: ارتش آماده پایان دادن به عملیات زمینی در غزه طی چند هفته است.

این رسانه صهیونیستی اعلام کرد: مرحله سوم شامل کاهش تعداد نیروها، ایجاد منطقه حائل و تداوم حملات متمرکز است.

این در شرایطی است که جنگ در غزه ادامه دارد و نظامیان صهیونیست در رویارویی با رزمندگان مقاومت متحمل خسارات سنگین شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز نبرد طوفان الاقصی در ۱۵ مهرماه به طور قطره چکانی هر روز اسامی شماری از کشته‌های نظامی خود را اعلام می‌کند، این اقدام به علت شمار بالای تلفات نظامیان صهیونیست در جنگ غزه و ترس از واکنش‌های بیشتر در داخل سرزمین‌های اشغالی انجام می‌گیرد. آمار زخمی‌هایی که ارتش اسراییل اعلام می‌کند نیز با آماری که بیمارستان‌های این رژیم ارائه می‌دهند، اختلاف زیادی دارد.

پیش از این نیز، رسانه صهیونیستی هاآرتص نوشت: ارتش اسرائیل عملا بر خلاف آنچه تصمیم گیرندگان درباره جنگ غزه و عملیات زمینی اعلام می‌کنند در مرحله سوم عملیات قرار دارد. مراکز مختلف فرماندهی در حال حاضر برای یک تغییر عمده در ژانویه آینده آماده می‌شوند و این تغییرات به بازاستقرار صدها هزار نظامی ذخیره به سبب بار سنگین بر اقتصاد، نظامیان و خانواده های آنهاست.

این رسانه فاش کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال مرخص کردن شماری از نظامیان ذخیره است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.