0 نظر
143 بازدید

مقام روس: آمریکا در افغانستان با داعش مبارزه نمی کند

double-quot

مسکو – جارپرس – نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان اعلام کرد که واشنگتن با گروه تروریستی داعش در این کشور مبارزه نمی کند و در یک مورد نیز تروریست ها با آگاهی از برنامه حمله آمریکا محل را ترک کردند.

کد خبر : 21854
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مرداد 1396 - 8:55
مقام روس: آمریکا در افغانستان با داعش مبارزه نمی کند

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، زمیر کابولوف نماینده رئیس جمهوری روسیه در افغانستان گفت: اگر ترامپ و دولت تحت رهبری وی می خواهد با گروه تروریستی داعش در افغانستان مبارزه کند، باید واقعا اقدام انجام دهد، در حالیکه چنین نیست.
پایگاه خبری شبکه تلویزیونی روسی «۳۶۰ درجه» روز یکشنبه نوشت: مقام روس با یادآوری پرتاب بمب بسیاری قوی آمریکایی به یک موضع داعش در ماه آوریل سال جاری در افغانستان گفت که «این بمباران چه نتیجه ای داشت و بمب به کجا اصابت کرد.»
نماینده رئیس جمهوری روسیه در افغانستان گفت: پس از پرتاب این بمب، تروریست های داعشی منطقه کوهستانی ترا بورا را اشغال کردند.
وی با استناد به اظهارات منابع افغانی گفت: تروریست های داعشی از پیش از قصد آمریکا برای بمباران با استفاده از بمب قوی اطلاع داشتند و مدتی پیش از از اصابت بمب، محل را ترک کرده بودند.
کابولوف گفت: در فیلم صحنه هایی از محل بمباران را مشاهده کردم که دو جسد دیده می شد و پیامدهای بسیار ناچیزی به همراه داشت.
نظامیان آمریکایی ۲۴ فروردین ماه یک بمب ۱۰ هزار کیلوگرمی موسوم به «مادر بمب ها» و بزرگترین بمب غیرهسته ای جهان را در یکی از مناطق استان ننگرهار در شرق افغانستان پرتاب کردند.
این بمب دارای ۸ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد انفجاری است که قدرت تخریب آن معادل ۱۱ هزار کیلو «تی ان تی» اعلام شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.