مقام‌های آمریکایی: توان نظامی ما در منطقه جوابگوی مقابله با ایران نیست

double-quot تهران- جارپرس-یک رسانه صهیونیستی در گزارشی مطرح کرد در پی پاسخ بی‌سابقه ایران به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی طی عملیات «وعده صادق» و بالا رفتن تنش‌ها در منطقه، مقامات آمریکایی معتقدند توان نظامی این کشور در منطقه برای مقابله با ایران در صورت بروز جنگی مستقیم میان ایران و رژیم صهیونیستی، کافی نیست.
کد خبر : 140581
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 - 10:01
مقام‌های آمریکایی: توان نظامی ما در منطقه جوابگوی مقابله با ایران نیست

به گزارش جارپرس از ایسنا، در پی پاسخ مشروع ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق طی عملیات «وعده صادق» و حمایت نیروهای نظامی آمریکا از متحد اصلی خود در منطقه، یک رسانه صهیونیستی گزارش داد که مقامات فعلی و پیشین آمریکایی معتقدند، نیروهای نظامی آمریکا آماده مقابله با یک درگیری گسترده و طولانی در منطقه نیستند و احتمالا، پنتاگون باید در صورت تعمیق این بحران در منطقه، درباره نیازهای نظامی تجدید نظر کند.

ایران، شامگاه شنبه گذشته عملیات وعده صادق را علیه اهدافی در اراضی اشغالی در پاسخ به اقدام متجاوزانه آن علیه اماکن دیپلماتیک خود که منجر به شهادت ۱۳ نفر از فرماندهان نظامی و کارکنان کنسولگری آن در دمشق شد، آغاز کرد.

طی این عملیات که ایران آن را عملیاتی محدود و تنها به قصد تنبیه اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی عنوان کرده بود، ده‌ها پهپاد و موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک شد.

رسانه‌های عبری درباره این حمله گزارش دادند: حمله ۱۴ آوریل ایران متمرکزترین و هماهنگ‌ترین حمله با مهمات دقیق (موشک‌های هدایت‌شونده) در تاریخ امنیت جهانی بود. پهپادها از پایگاه‌های زیادی و از مسافت بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلومتری شلیک شدند.

روزنامه صهیونیستی تایمز اسراییل با وجود آن که ایران تاکید کرده است به دنبال گسترش تنش‌ها در منطقه به واسطه ورود به جنگی تمام‌عیار نیست و تنها هدف آن تنبیه رژیم صهیونیستی به دلیل اقدامات متجاوزانه آن بوده است، گزارش داد «مایکل مولروی» یکی از دستیاران پیشین وزیر دفاع آمریکا در امور غرب آسیا در دولت «دونالد ترامپ» گفت «من فکر نمی‌کنم ما در صورتی که جنگ مستقیمی میان آن‌ها (رژیم صهیونیستی) و ایران رخ بدهد، نیروهای کافی برای حمایت از اسراییل را (در منطقه) داشته باشیم.»

آمریکا از زمان «عملیات طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر که توسط گروه حماس علیه رژیم صهیونیستی انجام و در پی در گرفتن جنگ غزه که منجر به افزایش تنش‌ها در منطقه غرب آسیا شد، هزاران نفر از کارکنان نظامی خود را به منطقه اعزام کرد که طی سال‌های گذشته، شمار آن‌ها به تدریج کاهش یافته بود.

عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی، ۱۴ آوریل ۲۰۲۴

 

آمریکا که خود، با برپا کردن جنگ‌های ویرانگر افغانستان و عراق تا اندازه زیادی به بی‌ثباتی در خاورمیانه دامن زده، مدعی است که برای کمک به نیروهای محلی عراق و سوریه در مبارزه با داعش، پایگاه‌های نظامی خود در این کشورها را حفظ کرده است و در منطقه حضور دارد.

اما بسیاری از نیروهای آمریکایی که به تازگی به منطقه اعزام شده‌اند، رزم‌ناوها و هواپیماهای جنگی هستند که به طور موقت به منطقه اعزام می‌شوند و به آن رفت‌وآمد دارند.

این رسانه صهیونیستی مدعی است که باش رایط کنونی منطقه «استراتژی آمریکا برای اتکا به گسیل نظامیان آزموده می‌شود.»

در این مطلب آمده است: «جوزف ووتل» یکی از ژنرال‌های چهارستاره بازنشسته ارتش آمریکا که فرماندهی نظامیان آمریکا در غرب آسیا را بر عهده داشت، می‌گوید «معنای این وضعیت برای ارتش آمریکا این است که باید درباره که چه توانمندی‌های ضروری و بادوامی را باید در منطقه حفظ کرد، تجدید نظر کنیم.»

با وجود ادعای ووتل، رئیس پیشین سنتکام و دیگر مقامات پیشین آمریکایی درباره «موفقیت» آمریکا در کمک به رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات گسترده پهپادی و موشکی ایران، او می‌گوید «به گمانم، نگرانی عمده درباره توانایی ما برای عکس‌العمل سریع در مدتی طولانی است.»

مقامات آمریکایی می‌گویند، به نظر نمی‌رسد که ایران به دنبال جنگی تمام‌عیار با رژیم صهیونیستی باشد و تهران نیز حادثه اصفهان و مقابله پدافندهوایی خود با نفوذ برخی ریزپرنده‌ها را بی‌اهمیت تلقی کرده است. با این وجود، کارشناسان هشدار داده‌اند که وضعیت غیرقابل‌پیش‌بینی است، به ویژه آن که جنگ رژیم صهیونیستی و حماس هنوز در نواز غزه در جریان است.

اشاره این رسانه صهیونیستی به این موضوع در حالی است که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران که برای شرکت در جلسه شورای امنیت سازمان ملل به نیویورک رفته است، در مصاحبه‌ با شبکه خبری ان.بی.سی گفت که ایران برنامه‌ای برای پاسخ ندارد، مگر اینکه رژیم صهیونیستی یک حمله بزرگ و چشمگیر انجام دهد.

عبور ناو هواپیمابر آمریکایی «یواس‌اس دوایت دی آیزنهاور»(USS Dwight D. Eisenhower) از تنگه هرمز، ۲۶ نوامبر ۲۰۲۳

 

دیپلمات ارشد ایران در ادامه گفت: مادامی که هیچ ماجراجویی جدیدی از سوی اسرائیل علیه منافع ما وجود نداشته باشد، ما هیچ واکنش جدیدی نخواهیم داشت.

اما او با هشدار به این که اگر رژیم صهیونیستی به ایران حمله کند، واکنشی به مراتب شدیدتر و قاطع‌تر دریافت می‌کند، ادامه داد: اگر اسرائیل اقدامی جدی علیه کشور من انجام دهد و این برای ما ثابت شود، پاسخ ما فوری و حداکثری خواهد بود و باعث پشیمانی آنها خواهد شد.

در بخش دیگری از گزارش این رسانه صهیونیستی آمده است: مقامات می‌گویند، اعزام نظامیان آمریکایی بیشتر به منطقه غرب آسیا و تقویت امکانات اطلاعاتی برای مدتی طولانی‌تر با دشواری‌هایی همراه است.

یکی از مقامات آمریکای به شرط فاش نشدن هویت خود گفت: نیروهای نظامی(آمریکا) در اروپا پراکنده شده‌اند و آن‌هایی که آن‌جا نیستند، در نوبت مدت مرخصی و تجدید قوا هستند. با این حال، باید روی آسیا تمرکز کرد.»

مولروی می‌گوید آمریکا باید بدون ترک کردن تمرکز بر چین و در اولویت قرار دادن تهدیدهای ناشی از آن، مواضع خود در منطقه را تقویت کند.

انتهای پیام

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.